دانشگاه D8 می تواند قطب اندیشمندان و مخترعان جهان اسلام باشد

به گزارش مجله پریها، دبیر سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای در حال توسعه D8 گفت: دانشگاه D8 می تواند قطب اندیشمندان و مخترعان جهان باشد و ما بر این باور هستیم که در حال حاضر هزاران بوعلی سینا در جهان وجود دارد که می تواند از ظرفیت های خود استفاده کند.

دانشگاه D8 می تواند قطب اندیشمندان و مخترعان جهان اسلام باشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، داتوکو جعفرکوشاری دبیر سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای در حال توسعه D8 در نشست هیات امنای دانشگاه D8 که صبح امروز در محل وزارت علوم برگزار گشت، گفت: دانشگاه بوعلی سینا همدان برای ایجاد و تاسیس دانشگاه بین المللی D8 همکاری زیادی داشته و خوشحالم که عضو انجمن ارزشمند و معتبری هستم که توانسته برای تعاملات بین المللی فعالیت کند.

وی اضافه کرد: ابوعلی سینا به عنوان یک متفکر دایره المعارف شناس و استاد در جهان به عنوان یک چهره علمی و روشنفکر شناخته می شود.

جعفرکوشاری تاکید کرد: در نقشه راه همکاری های D8 در بازه زمانی 10 ساله برای ارتقاء همکاری ها و با هدف نهادینه ساختن این ارتباطات به فکر تشکیل مرکز تحقیقاتی یا نهاد پژوهشی شدیم که بر این اساس این دانشگاه شکل گرفت.

وی اضافه کرد: دانشگاه D8 می تواند از طریق تبادلات بین دانشگاهی در زمینه مبادله دانشجو مشارکت بین المللی این گروه را فعالتر کند.

جعفرکوشاری ادامه داد: دانشگاه D8 به منزله حکم قطب دانشمندان و اندیشمندان و مخترعان جهانی است و ما بر این باور هستیم که در حال حاضر هزاران بوعلی سینا در جهان وجود دارد که می تواند از ظرفیت های خود استفاده کند و علوم اسلامی را افزایش دهد. 21 دانشگاه از طرف دولت برای عضویت در این دانشگاه منصوب شده اند و ایجاد برنامه های تبادلات دانشجویی باعث می شود تا این دانشگاه روز به روز ارتقاء پیدا کند.

در ادامه یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: از زمان اعلام موضوع تأسیس دانشگاه بین المللی D8 دانشگاه بوعلی همدان تمامی امکانات و تسهیلات لازم را برای تأسیس این دانشگاه فراهم کرده است، بر همین اساس در ماه آوریل 2018 دبیرخانه دانشگاه D8 تاأسیس شد و با مشارکت وزارت علوم و سازمان همکاری های اقتصادی D8 تمامی اسناد قانونی مرتبط با ایجاد دانشگاه فراهم شد.

محمدی فر ادامه داد: همچنین در ماه دسامبر سال 2018 اولین نشست مراجع ارتباطات دانشگاه بین المللی D8 در دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار گشت و تعدادی از مسئولین عالی رتبه از سوی وزرای آموزش عالی کشورهای عضو و مدیران ارشد در این نشست شرکت کردند.

وی در انتها گفت: این دانشگاه به عنوان دانشگاه مؤسس D8 آمادگی خود را برای حمایت کامل از دانشگاه بین اللملی D8 اعلام کرده است و برای ارتقای کیفی دانشگاه D8 نیاز به مساعدت هیأت علمی داریم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2440

به "دانشگاه D8 می تواند قطب اندیشمندان و مخترعان جهان اسلام باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه D8 می تواند قطب اندیشمندان و مخترعان جهان اسلام باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید