خیزش روبه جلوی فدراسیون والیبال، برنامه ریزی بلندمدت در کار نیست

به گزارش مجله پریها، عدم وجود رئیس، فدراسیون والیبال را تورنمنت به تورنمنت پیش می برد و قدرت و اراده برنامه ریزی بلندمدت را از فدراسیون می گیرد.

خیزش روبه جلوی فدراسیون والیبال، برنامه ریزی بلندمدت در کار نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، تیم والیبال شهرداری ورامین با کسب 2 عنوان قهرمانی لیگ برتر و باشگاه های آسیا در فصل گذشته نشان داد که برنامه ریزی، کلید پیروزیت است. رحمان محمدی راد، سرمربی فصل گذشته این تیم بارها در صحبت های خود گفته بود که شروع بموقع تمرین ها و نداشتن دغدغه اقتصادی، باعث نتایج درخشان این تیم شده است.

با وجودی که تأثیرگذاری نسخه فصل گذشته تیم شهرداری ورامین در لیگ برتر به اثبات رسیده است اما عدم ثبات در رأس سازمان والیبال کشور، قدرت برنامه ریزی و حتی اشتیاق به حضور در لیگ برتر را از تیم ها و حتی برنامه ریزان لیگ گرفته است.

در حالی که لیگ برتر والیبال طبق روال هرساله از آبان ماه شروع خواهد شد ولی فصل پرفشار بازی های ملی، شامل تیم های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان باعث شده تا مهم ترین مسئله حال حاضر فدراسیون والیبال یعنی برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس به بهانه حفظ تمرکز کادر فنی و ملی پوشان به تعویق بیفتد و ثباتی که در سال منتهی به المپیک از یکی از پیروز ترین فدراسیون های سال های اخیر ورزش ایران انتظار می رود، محقق نشود.

سرپرست فعلی فدراسیون والیبال بارها در گفت وگوهای خود اعلام نموده همه مسائل سازمان تحت مدیریتش به خوبی پیش می رود و حتی نداشتن دبیر در مقطعی از زمان نیز، خللی در امور جاری فدراسیون ایجاد ننموده است. در چنین شرایطی که فدراسیون والیبال متکی به فرد نیست و کارها طبق روال پیش می رود، قطعاً انتخاب رئیس به ضرر مجموعه نخواهد بود و باعث بی ثباتی و از بین رفتن تمرکز تیم های ملی نخواهد شد. عدم وجود رئیس، فدراسیون را تورنمنت به تورنمنت پیش می برد و قدرت و اراده برنامه ریزی بلندمدت را از فدراسیون می گیرد.

والیبال، محتمل ترین ورزش تیمی ایران برای حضور در المپیک است. نسل طلایی والیبال در آخرین سال های حضور خود در تیم ملی به دنبال کسب نتیجه ای بهتر از پنجمی المپیک 2016 ریو و حتی مدال است که در سایه برنامه ریزی طولانی مدت و اشتغال بازیکنان در لیگ هایی منظم و قدرتمند، امکان پذیر خواهد بود.

پیش زمینه و بستر آماده سازی تیم ملی، داشتن لیگ قدرتمند و البته منظم است که تاکنون به جز 3 تیم، خبری از بقیه نیست تا حداقل بتوان اسم تورنمنت را روی آن گذاشت. در این شرایط باشگاه ها منتظر ضرب الاجل فدراسیون و تأمین منابع اقتصادی هستند و مسئولان سازمان لیگ نیز در نبودن رئیس، انگیزه ای برای فراخوان تیم ها جهت حضور در لیگ برتر ندارند. سکون و آرامش فعلی والیبال در سطح باشگاهی به سود تیم ملی و فدراسیون برای فصل آینده نخواهد بود.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2799

به "خیزش روبه جلوی فدراسیون والیبال، برنامه ریزی بلندمدت در کار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیزش روبه جلوی فدراسیون والیبال، برنامه ریزی بلندمدت در کار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید