خبرنگاران 15 میلیارد ریال در حوضه آبخیز زو شیروان هزینه شد

به گزارش مجله پریها، بجنورد- خبرنگاران- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: 15 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات آبخیز حوضه زو این شهرستان خراسان شمالی از سال 93 تا به امروز هزینه شده است.

خبرنگاران 15 میلیارد ریال در حوضه آبخیز زو شیروان هزینه شد

مصطفی سیامکی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: حوضه آبخیز زو یکی از زیر حوضه های فرعی رودخانه اترک است که شامل روستاهای قپز، کاکلی، آق قلعه، تفتازان و زو است.

وی با بیان اینکه تا سرانجام امسال برای این حوضه پنج میلیارد ریال اعتبار دیگر هم هزینه خواهد شد گفت: گستره این حوضه هشت هزار و 135 هکتار با جمعیتی بالغ بر 2 هزار و 500 نفر است.

سیامکی عملیات های اجرایی این حوضه را شامل عملیات گابیونی، خشکه چین، چپری، سنگ و ملات، کپه کاری، بذر پاشی، حفاظت و قرق و علوفه کاری عنوان کرد و اضافه نمود: با اجرای عملیات علوفه کاری در هر هکتار حدود یک تن افزایش تولید علوفه در سال داشته ایم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: 150 نفر در مجموع 200 تن تولید علوفه در این حوضه تولید کردند.

سیامکی افزایش عمر مفید سد شیرین دره، کنترل سیلاب، حفاظت خاک و جلوگیری از تخریب اراضی، افزایش درآمد آبخیزنشینان، احیای مراتع و تقویت پوشش گیاهی را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

شیروان دارای 2 حوضه آبخیز شامل اترک با مساحت 370 هزار هکتار و حوضه آبخیز مرزی گلیل و سرانی با مساحت حدود 30 هزار هکتار است.

گستره شهرستان شیروان 400 هزار هکتار است که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3753

به "خبرنگاران 15 میلیارد ریال در حوضه آبخیز زو شیروان هزینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 15 میلیارد ریال در حوضه آبخیز زو شیروان هزینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید