خبرنگاران آثار باستانی سرپل ذهاب با 25 میلیارد ریال بازسازی می گردد

به گزارش مجله پریها، قصرشیرین- خبرنگاران- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرپل ذهاب گفت: سال جاری 25 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی آثار باستانی و طبیعی این شهرستان اختصاص یافت.

خبرنگاران آثار باستانی سرپل ذهاب با 25 میلیارد ریال بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مظفر غلامی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از مجموع این اعتبار 20 میلیارد ریال برای بهسازی جهت دسترسی به آبشار پیران تخصیص داده شد و برای عملیات اجرایی جهت پیاده رو و روشنایی آن نیز پیمانکار تعیین شده است.

او گفت: آبشار پیران، از بلندترین آبشارهای ایران در شهرستان سرپل ذهاب در 110 کیلومتری جنوب غربی کرمانشاه واقع شده که بخش هایی از جاده دسترسی به آن در جریان زلزله 7.3 ریشتری سال 96 دچار تخریب شد.

وی گفت: همچنین برای استقرار اداره و پایگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه اثر تاریخی نقش برجسته آنوبانی نی پنج میلیارد ریال اختصاص یافت که با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش قسمتی از مدرسه که شامل سرایداری است در اختیار این اداره قرار می گیرد تا بازسازی گردد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرپل ذهاب گفت: بازسازی اثر تاریخی زیج منیژه در منطقه پاطاق از توابع این شهرستان نیز برآورد هزینه شده که با تخصیص اعتبار، بازسازی آن انجام می گردد.

غلامی اضافه کرد: بنای تاریخی زیج منیژه یکی از شاخص ترین نمونه های معماری در بازه زمانی احتمالی اواخر ساسانی و قرون اولیه اسلامی محسوب می گردد.

وی ادامه داد: قرار است که در کنار اثر باستانی طاق گرا با ایجاد سازه فلزی در آینده نزدیک اقدام به احداث چندین چشمه سرویس بهداشتی گردد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و بیش از 24 هزار کیلومتر مربع وسعت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تا به امروز بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.

سرپل ذهاب با قدمت چند هزار ساله 224 اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد تا به امروز 146 اثر در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3789

به "خبرنگاران آثار باستانی سرپل ذهاب با 25 میلیارد ریال بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آثار باستانی سرپل ذهاب با 25 میلیارد ریال بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید