خبرنگاران 12 ایستگاه ساماندهی کارگران ساختمانی در مشهد بهره برداری شد

به گزارش مجله پریها، مشهد- خبرنگاران- 12 ایستگاه ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت با عنوان ایست کار روز شنبه طی مراسمی در مشهد به بهره برداری رسید.

خبرنگاران 12 ایستگاه ساماندهی کارگران ساختمانی در مشهد بهره برداری شد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

شهردار مشهد در این مراسم گفت: با راه اندازی ایست کارها، طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت تکمیل شده و باید با کارگر نماها برخورد گردد.

محمدرضا کلائی با اشاره به انعقاد قرارداد با مرکز آموزش فنی و حرفه ای به منظور آموزش کارگران داوطلب، اضافه کرد: با این اقدام، کارگران حرفه ای تری خواهیم داشت.

رئیس کانون انجمن کارگران ساختمانی کشور نیز در این مراسم گفت: طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت در استان های مختلف شروع شده اما درست اجرا نشده و میلیاردها تومان پول هدر رفته است.

اکبر شوکت اضافه کرد: شیوه اجرای این طرح در مشهد می تواند الگویی برای کشور باشد، اقدامات مدیریت شهری، شورای شهر و دادستانی مشهد در این خصوص قابل تقدیر است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: 12 ایست کار در مشهد به عنوان کلان پروژه اجتماعی و یک الگوی ایده آل در کشور پیاده سازی شده است.

مهدی یعقوبی اضافه کرد: شرایط کرونایی تاثیر منفی بر کسب و کارها گذاشته و تعداد کارگران در میادین و معابر افزایش یافته، حضور این افراد در حاشیه معابر در شان آنها نیست ،کارفرمایان نیز از شرایط فعلی ناراضی هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته برای انجام اقدام ضابطه مند، آسیب شناسی لازم صورت گرفت و با به کارگیری مشاور، مطالعاتی انجام شد و مقرر شد تعداد صندلی های ساماندهی کارگران افزایش یابد.

معاون شهردار مشهد گفت: انجمن صنفی کارگران ساختمانی همراهی خوبی با شهرداری داشته و ثبت نام از کارگران و تشکیل پرونده آنها انجام و در ادامه لایحه دو فوریتی به شورای شهر ارسال و مورد تصویب نهاده شد، همچنین پس از دریافت مجوزهای لازم، اعتبار مورد احتیاج برای ساخت صندلی دریافت شد.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد در تمام پروژه های عمرانی شهرداری از کارگران فصلی و ساختمانی ثبت نام نماینده در صندلی های ایجاد شده، استفاده گردد که این موضوع نیز ابلاغ شده و برای انجام درختکاری در حاشیه کشف رود از این کارگران به صورت روزمزد استفاده شده است.

یعقوبی با بیان اینکه در قالب پروژه درختکاری بالغ بر پنج هزار نفرروز از کارگران استفاده شده است، ادامه داد: حدود هزار و 600 نفرروز نیز با همراهی حوزه قضایی از کمپ ها معرفی و به کارگیری شدند.

وی گفت: همچنین بیش از 6 هزار و 500 نفر از کارگران با هماهنگی انجمن صنفی کارگران ساختمانی راستی آزمایی شده و پس از تشکیل پرونده، برای آنها کارت صادر شده و از 10 اردیبهشت ماه سال جاری تا به امروز بالغ بر 90 هزار نفرروز بر اساس درخواست های شهروندی برای انجام امور شهروندان اعزام شده اند.

معاون شهردار مشهد اضافه کرد: با پیگیری های اجرا شده توسط استانداری، 11 دستگاه اجرایی علاوه بر شهرداری و 2 سازمان مردم نهاد به میدان آمده اند و در این راستا تفاهم نامه ای امضا شده تا پس از اجرای صندلی های دائمی، خدمات خود را در این صندلی ارائه نمایند.

وی ادامه داد: 12 ایست کار با امکانات مناسب در مشهد طراحی و امروز مورد بهره برداری نهاده شد که در این ایست کارها ثبت نام از کارگران و نوبت دهی انجام می گردد تا شهروندان نیز با خیالی آسوده کارگران شناسنامه دار را به کارگیری نمایند.

یعقوبی گفت: اپلیکیشن کارگران ساختمانی نیز با همکاری سازمان فاوا شهرداری طراحی شده و امروز رونمایی می گردد تا شهروندان بدون حضور در ایست کارها درخواست خود را برای استفاده از کارگران و استادکاران اعلام و از این طریق نیروی کار مورد احتیاج خود را تامین نمایند.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی دقیقی برای انجام این کار شکل گرفته، اما بی شک در روزهای شروعین ایرادها و ابهاماتی وجود دارد که تلفن 3175 آماده پاسخگویی است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: اعضای شورای شهر و مدیریت شهری با توجه به شرایط سخت طبقه کارگر تدوین و تصویب طرح ساماندهی کارگران را در دستور قرار داد تا علاوه بر یاری به این قشر، چهره شهر نیز بهبود یابد.

شهناز رمارم اضافه کرد: با تصویب این طرح در شورای شهر، بودجه لازم برای اجرایی شدن آن اختصاص یافت.

جانشین معاون دادستان مشهد نیز در این مراسم گفت: اشتغال کارگران همواره دغدغه بوده اما بعضی کارگرنماها به دلیل نبود بانک اطلاعاتی، مشکل ساز بودند که با اجرای این طرح این مسائل حل می گردد.

فرزاد بهشتی اضافه کرد: همه دستگاه ها باید پای اجرای این طرح باشند و از ظرفیت های موجود در مورد اجرای پیروز این طرح استفاده گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4044

به "خبرنگاران 12 ایستگاه ساماندهی کارگران ساختمانی در مشهد بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 12 ایستگاه ساماندهی کارگران ساختمانی در مشهد بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید