خبرنگاران سازندگان تجهیزات نفت و گاز خوزستان سهمی در اجرای پروژه های توسعه 28 مخزن ندارند

به گزارش مجله پریها، اهواز- خبرنگاران- رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت و گاز خوزستان با اشاره به آغاز اجرای طرح توسعه 28 مخزن نفتی در گستره فعالیت شرکت مناطق نفت خیز جنوب با اعتباری بالغ بر 4.6 میلیارد دلار توسط پیمانکاران بزرگ کشور در این حوزه گفت: با این وجود، صنایع کوچک فعال در بخش نفت و گاز خوزستان در ساخت تجهیزات مورد نیاز این شرکت ها هیچ سهمی ندارند.

خبرنگاران سازندگان تجهیزات نفت و گاز خوزستان سهمی در اجرای پروژه های توسعه 28 مخزن ندارند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران علی کرانی شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی راهکارهای حمایت از سازندگان تجهیزات نفت و گاز استان خوزستان در اتاق بازرگانی اهواز اظهارداشت: در استان خوزستان شرکت های بسیار بزرگی در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه ها فعالیت دارند اما با این وجود بخش زیادی از واحدهای تولیدی صنعتی این استان در رکود به سر می برند.

وی با اشاره به اینکه همه امید این واحدها فعالیت در پروژه توسعه 28 مخزن نفتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بود، گفت: به دلیل شرایط مناقصات، هیچ کدام از شرکت های پیمانکاری خوزستان پیروز نشدند که در اجرای طرح های توسعه ای مخازن این شرکت برنده شوند.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت و گاز خوزستان ادامه داد: شرکت هایی هم که پیروز شدند به عنوان پیمانکاران این مخازن انتخاب شوند، سفارش ساخت تجهیزات مورد نیاز پروژه ها را به استان های دیگر منتقل کرده اند.

کرانی با تاکید بر اینکه استان خوزستان از ظرفیت لازم برای مشارکت در ساخت تجهیزات مورد نیاز این پروژه ها برخوردار است، افزود: انتظار می رود با پیگیری هایی که از سوی مجمع نمایندگان استان خوزستان و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی انجام می شود، حداقل 10 درصد از سفارشات ساخت تجهیزات مورد نیاز در توسعه 28 مخزن نفتی شرکت مناطق نفت خیز جنوب به صنایع کوچک خوزستان اختصاص یابد.

صنایع کوچک در خوزستان شرایط نگران کننده ای دارند

کرانی در بخش دیگری از این نشست با ابراز نگرانی از رکود پیش آمده در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان، بیان داشت: با بررسی های اولیه ای که اجرا شده، میزان اشتغال در این صنایع روبه کاهش است.

وی افزود: در دوره ای شهرک صنعتی شماره 2 اهواز با 80 واحد صنعتی، بیش از 2 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده بود اما در حال حاضر تعداد 400 نفر در این شهرک مشغول فعالیت هستند.

به گفته رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت و گاز خوزستان تعداد فعلی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز حدود 180 واحد هستند.

کرانی یادآورشد: با وجود افزایش تعداد واحدهای صنعتی، شاهد کاهش فرصت های شغلی در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز هستیم و این درحالی است که بخشی از این واحدها به دلیل رکود، فضای کارگاهی خود را به محلی برای انبار بنکداران تبدیل کرده اند.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت و گاز خوزستان دلیل این شرایط را توجیه نبودن صنایع بزرگ استان برای استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی دانست و گفت: درصورتی که ظرفیت های موجود استان به خوبی بکارگیری شود، بخش قابل توجهی از مشکل بیکاری خوزستان رفع خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تعداد 400 واحد صنایع کوچک مستقر در 72 شهرک صنعتی استان در حوزه ساخت تجهیزات نفت و گاز فعالیت دارند.

طرح نگهداشت و افزایش تولید 28 مخزن به عنوان بزرگترین طرح توسعه ای بعد از انقلاب مناطق نفت خیز جنوب است که در پهنه پنج استان جنوب غرب کشور در دست اجرا است و وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران نیز اولویت ویژه ای برای آن قرار داده اند. هدف نخست این طرح افزایش 341 هزار بشکه ای تولید نفت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3791

به "خبرنگاران سازندگان تجهیزات نفت و گاز خوزستان سهمی در اجرای پروژه های توسعه 28 مخزن ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازندگان تجهیزات نفت و گاز خوزستان سهمی در اجرای پروژه های توسعه 28 مخزن ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید