حمله معترضان به دفتر جریان وابسته به میشل عون در طرابلس

به گزارش مجله پریها، لبنان برای دومین شب پی درپی شاهد درگیری هواداران احزاب مختلف بویژه در بیروت و طرابلس بود و تعدادی از معترضان به دفتر جریان وابسته به رئیس جمهور در طرابلس حمله کردند.

حمله معترضان به دفتر جریان وابسته به میشل عون در طرابلس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لبنان سه شنبه شب (دیشب) برای دومین شب متوالی شاهد درگیری میان هواداران حزب الله و جنبش امل و هواداران حزب القوات اللبنانیه (وابسته به سمیر جعجع) و الکتائب (وابسته به امین جمیل) بود و ارتش لبنان با ورود به صحنه مانع از برخورد میان آن ها شد.

بر اساس گزارش روزنامه الاخبار، در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری بعبدا نیز تنش ها و درگیری هایی میان حامیات حزب السبعه (از احزاب جدیدالتأسیس که خود را مستقل معرفی می نماید) و حامیان التیار الوطنی الحر (وابسته به میشل عون) رخ داد.

ارتش لبنان با حضور گسترده در این مناطق با شلیک هوایی و استفاده از باتوم سعی کرد تظاهرات نمایندگان را متفرق و راستا ها را باز کند و صلیب سرخ از انتقال سه مجروح به بیمارستان اطلاع داد.

اما درگیری های شدید تر دیشب مربوط به طرابلس در شمال لبنان بود و عده ای سعی کردند به دفتر التیار الوطنی الحر در خیابان الجمیزات حمله نمایند و ارتش سعی کرد جلوی آن ها را بگیرد؛ در پی این حادثه ده ها نفر زخمی شدند و پرچم التیار از ساختمان دفترش توسط معترضان پایین کشیده شد.

همچنین ارتش لبنان بمبی منفجر نشده را در خیابان منتهی به دفتر التیار الوطنی کشف کرد.

سعد الحریری نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیروز در بیانیه ای خاطرنشان کرد، قصد ندارد نخست وزیری دولت آینده را بر عهده بگیرد و بر اساس قاعده من نه بلکه فرد دیگر رفتار خواهد نمود.

دفتر سعد الحریری هم دیشب بیانیه ای صادر و خاطرنشان کرد، شبکه های اجتماعی با نام بردن از بعضی اسامی می گویند این ها پیشنهادات الحریری برای دولت آینده است، اما با احترام به همه اسامی اعلام شده، الحریری گزینه های خود را پس از دعوت به انجام رایزنی های پارلمانی اعلام خواهد نمود.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط در این باره نوشت، الحریری با بیانیه خود مبنی بر عدم مشارکت در دولت آینده، توپ را در زمین میشل عون رئیس جمهور انداخت.

در ادامه این گزارش آمده، با خروج الحریری از میدان مسابقه و جستجو برای انتخاب یک جایگزین، دیگر تصمیم برای تشکیل دولت تکنو-سیاسی نهایی شده است. منابع مطلع می گویند رویکرد فعلی تشکیل دولتی از 20 وزیر شامل 16 شخصیت تکنوکرات و چهار شخصیت سیاسی است و نام سمیر خطیب برای نخست وزیری این دولت مطرح شده است.

سمیر خطیب مدیرعامل شرکت خطیب و علمی شخصیتی غیرسیاسی، از تاجران پیروز لبنانی و نزدیک به سعدالحریری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3034

به "حمله معترضان به دفتر جریان وابسته به میشل عون در طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله معترضان به دفتر جریان وابسته به میشل عون در طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید