حضور در جمع 10 تیم برتر المپیاد جهانی برای شطرنج ایران خوب است

به گزارش مجله پریها، مهرداد پهلوان زاده در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به حضور تیم های ملی شطرنج مردان و بانوان ایران در رقابت های المپیاد جهانی شطرنج که از روز گذشته در باتومی گرجستان شروع شد، گفت: پیش بینی نتیجه در این رقابت ها دشوار است. مسابقات از معتبرترین رویدادهای تقویم فدراسیون جهانی است که سطح بسیار بالایی هم دارد. اما واقعیت این است که ملی پوشان ما نسبت به دوره گذشته خیلی بهتر و قوی تر گردیده اند.

حضور در جمع 10 تیم برتر المپیاد جهانی برای شطرنج ایران خوب است

وی با یادآوری اینکه تیم ملی شطرنج ایران در دوره پیشین المپیاد جهانی (2016 باکو) به عنوان قهرمانی گروه B دست یافت، اعلام کرد: این تیم اینبار در گروه A و با 24 تیم دیگر حاضر در این گروه باید رقابت داشته باشد. قطعا رقابت در این گروه نسبت به دوره پیش که در گروه B قرار داشتیم، دشوار تر است. با این حساب اینکه تیم ایران بتواند جزو 10 تیم برتر این گروه گردد، برایمان خوب است. به هر حال میانگین ریتینگ شطرنجبازان نسبت به دوره گذشته 100 واحد افزایش داشته، بنابراین کسب چنین جایگاهی خیلی هم دور از دسترس نیست.

رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به حضور سوکولوف در کنار ملی پوشان اعزامی به گرجستان، یادآور شد: دو سال پیش تیم ملی مردان ایران در کنار این مربی هنلدی به عنوان قهرمانی گروه B المپیاد جهانی دست یافت. سوکولوف نسبت به وضعیت شطرنج و شطرنجبازان ایران اشراف کاملی دارد. در کل حضور این مربی کنار شطرنجبازان ایران می تواند در مورد موضوع نظم و به موقع آماده شدن بازیکنان برای قرار دریافت پشت میز بازی و شناخت حریفانشان، کمک حال باشد.

پهلوان زاده همچنین در مورد انتخاباتی که قرار است در حاشیه المپیاد جهانی در باکو برگزار گردد، یادآور شد: مهمترین بخش این انتخابات برای مشخص رئیس و هیات رئیسه فیده است. علاوه بر این انتخابات کمیته های مختلف فدراسیون جهانی و انتخابات مربوط به فدراسیون های قاره ای نیز برگزار می گردد. من هم به عنوان کاندیدای خزانه داری آسیا در انتخابات شرکت خواهم کرد.

وی که یکی از 5 عضو اصلی کمیته قوانین فدراسیون جهانی نیز هست، تاکید نمود: اعضای این کمیته انتصاب می شوند و انتخاباتی برای آنها برگزار نمی گردد. بنابراین در مجموع فقط برای خزانه داری آسیا که از سال ها پیش عهده دار آن هستم، کاندیدا گردیده ام.

رئیس فدراسیون شطرنج در مورد اینکه چرا برای دیگر پست های آسیا یا حتی جهانی کاندیدا نگردیده است، گفت: رسیدگی به مسائل داخلی شطرنج ایران متحمل صرف وقت زیادی می گردد. به همین دلیل ترجیحم این است برای داشتن کرسی بین المللی، خیلی درگیر نباشم و به همان مسئولیتم به عنوان خزانه دار ادامه دهم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 506

به "حضور در جمع 10 تیم برتر المپیاد جهانی برای شطرنج ایران خوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور در جمع 10 تیم برتر المپیاد جهانی برای شطرنج ایران خوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید