کامبوزیا نایب رییس فیده نشد

به گزارش مجله پریها، محمد جعفر کامبوزیا نتوانست آرای لازم برای تصدی پست نایب رییسی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) را کسب کند.

کامبوزیا نایب رییس فیده نشد

به گزارش خبرنگاران، هشتادونهمین کنگره فدراسیون جهانی شطرنج صبح امروز در هتل شراتون در شهر باتومی گرجستان ادامه یافت. در جلسه صبح امروز (پنج شنبه) انتخابات مربوط به نایب رییسی برگزار گردید.

در این انتخابات محمد جعفر کامبوزیا از ایران به همراه 10 نفر دیگر نامزد گردیده بودند تا برای کسب پنج کرسی نایب رییسی فیده کوشش نمایند. در خاتمه رأی گیری سه نفر از کشورهای آمریکا، بلاروس و اکوادور با کسب حداکثر آرا توانستند نایب رییس شوند که در بین آن ها نام کامبوزیا دیده نمی شد. برای دو نفر باقیمانده مجدداً رأی گیری شد که نفراتی از نیجریه و گرجستان رای لازم را آوردند تا کامبوزیا دیگر جایی در بین نایب رییس های فیده نداشته باشد.

به گزارش خبرنگاران، روز گذشته (چهارشنبه) آرکادی دوورکوویچ به عنوان رییس جدید فدراسیون جهانی شطرنج انتخاب و معرفی گردید. در تیم کاری دوورکوویچ 2 نایب رییس حضور داشتند، اما پنج نایب رییس دیگر باید با برگزاری انتخابات مربوطه معرفی می شدند که این موضوع امروز انجام شد.

کامبوزیا پیش از این به عنوان نایب رییس فیده فعالیت داشت، اما نتوانست برای سومین دوره پیاپی این پست را حفظ کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 572

به "کامبوزیا نایب رییس فیده نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامبوزیا نایب رییس فیده نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید