جنجال درباره خروج علی اکبری از UFC ، تحریم یا سابقه دوپینگ؟

به گزارش مجله پریها، گزارشگر سازمان UFC با استناد به اظهارات رییس کمیته ضد دوپینگ این سازمان ادعا نموده که فسخ قرارداد امیر علی اکبری با UFC بدلیل داشتن سابقه دوپینگ در سال های گذشته و در رشته کشتی بوده نه تحریم های آمریکا.

جنجال درباره خروج علی اکبری از UFC ، تحریم یا سابقه دوپینگ؟

به گزارش خبرنگاران، امیر علی اکبری مبارز ایرانی حاضر در رشته MMA پس از چند سال فعالیت در این رشته و کسب پیروزی های بزرگ برابر چهره های مطرح دنیا، چندی پیش اظهار داشت با سازمان UFC آمریکا که جای حرفه ای های این رشته در سراسر دنیا است و اعتبار زیادی دارد، قرارداد همکاری امضاء نموده تا به بزرگترین آرزوی خود در این رشته برسد.

اما پس از گذشت چند ماه از امضای این قرارداد، روز شنبه امیر علی اکبری در گفت وگو با ایسنا، از قطع همکاری خود با این سازمان بدلیل تحریم های آمریکا بر ضد ایران و عدم امکان انتقال پول به ایران اطلاع داد.

وی در این باره اظهار کرد: 6 ماه بود که با UFC در حال کلنجار بودیم تا راه حلی را برای این موضوع پیدا کنیم و بتوانیم مشکل را حل کنیم اما فایده ای نداشت و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با توافق از این سازمان جدا شوم.

اکنون اما آروند برونستتر گزارشگر سازمان UFC آمریکا، در توییتر درباره خروج علی اکبری از این سازمان نوشت: جف نوویتزکی رییس ضد دوپینگ سازمان UFC اعلام نموده امیر علی اکبری دیگر در سازمان UFC فعالیت نخواهد داشت. بعد از اینکه با علی اکبری قرارداد بستیم متوجه شدیم او در گذشته (در رشته کشتی) بدلیل دوپینگ محروم شده است، به همین دلیل نیز قرارداد او را فسخ کردیم.

وی در ادامه تاکید نموده است که آژانس ضد دوپینگ آمریکا از علی اکبری برای امضای قرارداد تست دوپینگ گرفته و هیچ محرومیتی از سوی این آژانس متوجه علی اکبری نشده است.

ادعای جدید مطرح شده درباره قطع همکاری علی اکبری در حالی است که برای سازمان بزرگ و معتبری مثل UFC عجیب و مضحک به نظر می رسد که بدون آنالیز سوابق یک ورزشکار با او قرارداد همکاری امضا کند و پس از عقد قرارداد به آنالیز سابقه فرد بپردازد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2995

به "جنجال درباره خروج علی اکبری از UFC ، تحریم یا سابقه دوپینگ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال درباره خروج علی اکبری از UFC ، تحریم یا سابقه دوپینگ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید