جزئیات نحوه استفاده از پوشش بیمه ای خدمات ناباروری

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، زوجین نابارور چگونه می توانند از پوشش بیمه ای خدمات ناباروری استفاده نمایند؟

جزئیات نحوه استفاده از پوشش بیمه ای خدمات ناباروری

به نقل از خبرنگاران، میرهاشم موسوی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: خدمات ناباروری IVF,IUI,FET,ICSI بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران از تاریخ دوم شهریور 1400 بر مبنای دستورالعمل خرید راهبردی مربوطه در تعهد سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است.

وی گفت: بر این اساس، لازم است، زوجین نابارور ابتدا در مدیریت درمان استان، تشکیل پرونده داده و سپس نسبت به دریافت خدمت از مراکز مجاز ارائه نماینده خدمات ناباروری، اقدام نمایند.

لازم است زوجین نابارور (خانم های زیر 45 سال) با مراجعه به مراکز مجاز درمان ناباروری نسبت به دریافت گواهی پزشک مبنی بر ناباروری اقدام نمایند و با در دست داشتن گواهی صادره برای تشکیل پرونده به مدیریت درمان استان مراجعه و سپس نسبت به ادامه سیر درمان اقدام نمایند.

هزینه دارو های مورد احتیاج در درمان ناباروری از سال 1392 بر اساس تفاهم نامه مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی سازمان تامین اجتماعی به زوجین نابارور پرداخت شده است.

سازمان تامین اجتماعی بعلاوه همیشه خدمات پاراکلینیکی و تشخیصی مانند سونوگرافی، هیستروسکوپی، هیستروگرافی، لاپاراسکوپی های تشخیصی، توبوپلاستی و آزمایشات تشخیص طبی و هورمونی را به زوجین نابارور ارائه می نموده است.

این سازمان علاوه بر موارد ذکر شده، اعمال جراحی مربوط به درمان نازایی مانند واریکوسل، آندومتریوز، تخمدان پلی کیستیک، چسبندگی های داخل شکمی و … را نیز تحت پوشش داشته است.

بعلاوه در مورد نحوه پذیرش و رسیدگی به نسخ و اسناد مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی از تاریخ یکم دی 1400 اسناد بستری مراکز دولتی و دانشگاهی و غیردانشگاهی طرف قرارداد، صرفا به صورت مکانیزه قابل پذیرش است.

در صورت عدم دسترسی به سامانه سپاس، کلیه مراکز غیردانشگاهی می توانند اسناد بستری را به وسیله API به سامانه رسا ارسال نمایند و بعلاوه فرایند رسیدگی به اسناد بستری مورد اشاره و بعلاوه فرایند پذیرش و رسیدگی به اسناد بستری که به واحد خسارت متفرقه ارائه می گردد، طبق روال مرسوم انجام می گیرد.

نسخ تجویزی تمامی پزشکان و درمانگران طرف قرارداد در بخش سرپایی، صرفا به شکل الکترونیک قابل پذیرش و پرداخت خواهد بود، و مدیریت درمان استان با در نظر گرفتن شرایط محیطی و مسائل احتمالی موجود برای پزشکان در نسخه نویسی الکترونیک می تواند تا اطلاع ثانوی تا حداکثر 20 درصد از عملکرد ماهیانه پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد را به صورت نسخ کاغذی پذیرش، محاسبه و پرداخت کند.

خدمات ارائه شده (نسخه پیچی) به وسیله موسسات طرف قرارداد اعم از داروخانه، آزمایشگاه، مراکز تصویربرداری، پزشکی هسته ای و … صرفا در صورت ثبت و ارسال الکترونیک به وسیله واحد مذکور قابل پذیرش، محاسبه و پرداخت خواهد بود.

علاوه بر این پذیرش نسخ کاغذی در مواقع قطع برق و اینترنت و بعلاوه وقوع هرگونه بحران و بلایای طبیعی با تایید مدیریت درمان استان و به طور محدود، بلامانع خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4617

به "جزئیات نحوه استفاده از پوشش بیمه ای خدمات ناباروری" امتیاز دهید

1 کاربر به "جزئیات نحوه استفاده از پوشش بیمه ای خدمات ناباروری" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات نحوه استفاده از پوشش بیمه ای خدمات ناباروری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید