این والدین دوست ندارند فرزندشان به مدرسه برود ، 12 مدرسه فقط با یک دانش آموز

به گزارش مجله پریها، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان درباره بازماندگی از تحصیل 846 کودک در این استان توضیحاتی ارائه داد.

این والدین دوست ندارند فرزندشان به مدرسه برود ، 12 مدرسه فقط با یک دانش آموز

به گزارش خبرنگاران، علی اسماعیلی گزارشی از شرایط اشتغال به تحصیل افراد زیر 18 سال در استان ارائه کرد و گفت: مقدار پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در استان از میانگین کشوری 1.3 درصد بالاتر است و استان زنجان در این بخش رتبه نخست کشوری را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به شناسایی 846 کودک (دانش آموز ابتدایی) بازمانده از تحصیل در استان زنجان گفت: گاها عدم تمایل والدین و بعلاوه بیماری موجب بازماندن دانش آموزان از تحصیل شده است.

او تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل مقطع مبه وسیلهه اول را هم یک هزار و 952 نفر گفت و گفت: این آمار شامل 3.8 درصد جمعیت دانش آموزی استان است که البته این آمار نسبت به سال قبل 900 نفر کاهش دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه در مقطع مبه وسیلهه دوم نیز 7 هزار و 443 دانش آموز از تحصیل بازمانده است، گفت: این آمار هم شامل 16 درصد از دانش آموزان است که نسبت به سال قبل یک هزار و 307 نفر کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به کوشش این اداره کل برای پوشش حداکثری دانش آموزان در ارتباط با تحصیل اضافه نمود: در حال حاضر 12 مدرسه یک دانش آموز دار در استان فعال است و 187 مدرسه ابتدایی زیر 10 نفر در استان داریم.

او از موضوعات مهم در بازماندن بچه ها از تحصیل را رواج کودک همسری گفت و گفت: البته امکانات تحصیل برای مزدوجین فراهم شده است اما با این حال یکی از چالش های پیش روی آموزش مجدد بازماندگان از تحصیل شناسایی آنهاست که در این حوزه نیازمند همکاری سایر ارگان ها و نهادهای مرتبط هستیم.

اسماعیلی با اشاره به فراهم ساختن زمینه ایاب و ذهاب دانش آموزان در حاشیه شهرها و روستاها اعلام کرد: طبق هماهنگی قرار است که بحشی از هزینه ها در این حوزه به وسیله شهرداری تقبل گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4770

به "این والدین دوست ندارند فرزندشان به مدرسه برود ، 12 مدرسه فقط با یک دانش آموز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این والدین دوست ندارند فرزندشان به مدرسه برود ، 12 مدرسه فقط با یک دانش آموز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید