نکات سفر با کشتی ؛ راهنمای کامل سفر دریایی، نکات لازم &amphellip

به گزارش مجله پریها، هنگامی که کشتی تکان های شدیدی دارد چیزی نخورید

نکات سفر با کشتی

زمانی که دریا طوفانی است، کشتی تکان های شدیدی دارد و با بادی که می وزد، روی عرشه ماندن و غذا خوردن کار عاقلانه ای نیست. غذا خوردن در این شرایط می تواند باعث بروز حالت تهوع گردد که بر روی آب بسیار آزار دهنده است.

نکات سفر با کشتی ؛ راهنمای کامل سفر دریایی، نکات لازم &amphellip

بعلاوه به علت خطری که دارد بهتر است در هنگام طوفانی شدن دریا داخل کشتی بروید و از عرشه فاصله بگیرید. این یکی از مهم ترین نکات سفر با کشتی است.

نکات سفر با کشتی ، داروهای خود را همراه داشته باشید

مراقبت های سفر با کشتی

یکی از نکات سفر با کشتی این است که اگر بیماری یا مشکل پزشکی دارید، به همسفرهای خود اطلاع دهید و اطمینان حاصل کنید که دارو های مورد احتیاج را همراه خود دارید زیرا به هیچ داروخانه ای در طول سفر دریایی دسترسی نخواهید داشت.

بعلاوه اگر سابقه دریازدگی را دارید، قبل از سوار شدن به کشتی قرص مناسب را تهیه و مصرف کنید. اگر در کشتی های تفریحی باشید، این امکان وجود دارد که بتوانید در کشتی تهیه کنید، اما چند برابر قیمت معمول باید هزینه کنید.

لوازم مورد احتیاج برای سفر با کشتی

لوازم مورد احتیاج برای سفر با کشتی

- لوازم یاری های اولیه

- لباس گرم

- عینک آفتابی

- یک جفت کفش نرم و راحت

- جلیقه نجات یا حلقه های باد شونده

- لوازم تفریح گروهی

- چاقو مناسب

- موسیقی

هزینه پکیج نوشیدنی را حساب کنید

هزینه پکیج نوشیدنی

تقریباً تمام کشتی های تفریحی پکیج های نوشیدنی را با هزینه جداگانه ارائه می دهند که تنوع زیادی دارد و در طول سفر بسیار لذت بخش است.

اما در برخی موارد باید روزی هشت عدد نوشیدنی سفارش دهید تا برای شما قیمت پکیج به صرفه گردد.

برای اینکه مطمئن شوید به صرفه است یا نه، تعداد دفعاتی را که فکر می کنید در طول روز نوشیدنی سفارش می دهید، حساب کنید.

وسایل روز اول را همراه خود داشته باشید

وسایل همراه

معمولا چمدان ها بعد از چک شدن بلافاصله به داخل کشتی آورده می شوند. اما در مواردی پیش می آید که تحویل دادن بارها تا شب طول بکشد، بنابراین بهتر است وسایل ضروری خود را مانند داروها در یک کیف دستی قرار داده و همراه خود داشته باشید تا زمانی که بارهای اصلی شما را تحویل می دهند، با مسئله ای روبرو نشوید.

برای فضاهایی که جای کافی ندارند آماده باشید

فضاهایی که جای کافی ندارند

اگر برای اقامت خود در کشتی تفریحی اتاق های معمولی را انتخاب کردید، از تماشا حمامی کوچک و تنگ تعجب نکنید. در نظر داشته باشید اتاق های معمولی کوچک هستند و حمام آن ها یک کابین 3 در 3 است.

رستوران های خاص را امتحان کنید

رستوران های خاص را امتحان کنید

بیشتر خط های کشتی های تفریحی، رستوران هایی دارند که تخصص در غذاهای متفاوت با ملیت های مختلف دارند؛ برای مثال رستوران تخصصی غذاهای چینی یا فرانسوی که نفری $25 تا $35 خرجش می گردد.

به احتمال زیاد بعد از چند روز خوردن غذاهایی که روی بلیط شما است دلتان کمی تنوع بخواهد، این رستوران ها با فضایی چشم نواز و ارائه خدمات غذاخوری متفاوت، تجربه جدیدی را به وجود می آورند. فقط یادتان باشد معمولاً یک یا دو روز اول آغاز سفر، رزرو های رستوران را باید انجام دهید.

تقاضای بالا برای جایگاه تخت شو را بپذیرید

در حالی که کشتی روی آب است، کارهای زیادی نمی گردد انجام داد و خیلی ها دنبال این هستند که در اولین فرصت یک جایگاه تخت شو که نزدیک استخر است را به خود اختصاص دهند. بعلاوه به علت بالا بودن تقاضا، اگر جایگاه بیش از نیم ساعت بدون استفاده بماند، خدمه کشتی آن را در اختیار یک مسافر دیگر قرار می دهند.

از یخچال داخل اتاق استفاده نکنید

در کشتی های تفریحی همان قوانینی وجود دارد که در هتل ها هم اعمال می گردد. از مینی بار های داخل اتاق استفاده نکنید مگر آخر شب باشد و از تهیه یک میان وعده یا نوشیدنی ناامید شده باشید. می توانید از سوپر مارکتی که داخل کشتی وجود دارد با قیمت مناسب تری از مینی بار داخل اتاق، خرید کنید. در نظر داشته باشید استفاده از مینی بار هزینه زیادی دارد.

از برنامه هایی که برای بچه ها و نوجوانان ارائه می گردد بهره ببرید

کشتی ها خدمات و برنامه های جالبی را به بچه ها و نوجوانان ارائه می دهند. برای مثال سرسره آبی، دیوارهای صخره نوردی، آموزش شنا و…

بسیاری از خطوط کروز اکنون فعالیت ها و گشت و گذارهای بیشتری را به بچه ها ارائه می دهند ، به علاوه خدمات سرگرم کننده ای مانند اتاق های بازی، مدارس سیرک و برنامه های شبانه مخصوص نوجوانان.

امیدواریم از اطلاعات این مطلب خبرنگاران لذت برده باشید. اگر تجربه ی سفر با کشتی را دارید با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4682

به "نکات سفر با کشتی ؛ راهنمای کامل سفر دریایی، نکات لازم &amphellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر با کشتی ؛ راهنمای کامل سفر دریایی، نکات لازم &amphellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید