تهران فقیرترین استان در منابع آب بعد از سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا بختیاری در همایش تبیین وضعیت آب و فاضلاب شهرهای استان تهران گفت: در حال حاضر آب در کشور به یک مسئله راهبردی بدل گردیده است و در استان تهران بیش از میانگین کل کشور آب مصرف می گردد.

تهران فقیرترین استان در منابع آب بعد از سیستان و بلوچستان

وی ادامه داد: مناطق 21 و 22 تهران و شهرهای غرب استان عطش آب دارند که با صرف هزینه معادل 150 میلیاد تومان برای تجهیز تصفیه خانه ششم آب تهران، شهروندان آن محدوده نیز از آب با کیفیت برخوردار خواهند شد.

به گفته این مقام مسوول، برای اجرا و تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای استان تهران حدود 9300 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم که از این رقم حدود 340 میلیارد تومان آن از منابع دولتی تامین گردیده است و برای تامین بقیه آن به پیش فروش حق انشعاب، تبصره و ماده 7 متکی خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان این که شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای استان تهران تاکنون فقط 12 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اضافه نمود: از فرمانداران و شوراهای شهرهای تهران درخواست داریم با ترویج طرح پیش فروش انشعاب، این طرح را تسریع بخشند. در شهرهای استان تهران به ازای هر حق انشعاب فاضلاب مبلغ 285هزار تومان از مشترکان دریافت می گردد در صورتی که معادل شش میلیون و 200هزار تومان هزینه می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1068

به "تهران فقیرترین استان در منابع آب بعد از سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران فقیرترین استان در منابع آب بعد از سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید