تشخیص نشانه های اولیه بیماری پارکینسون از طریق چشم ها

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، نتایج مطالعه انجام گردیده توسط مرکز پزشکی بورامی دانشگاه ملی سئول نشان می دهد نازک شدن شبکیه چشم با بیماری پارکینسون مرتبط است.

تشخیص نشانه های اولیه بیماری پارکینسون از طریق چشم ها

جی یانگ لی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: مطالعه ما برای اولین بار رابطه بین نازک شدن شبکیه چشم و نشانه اولیه ابتلا به پارکینسون را نشان می دهد. ما همچنین دریافتیم هر چقدر شبکیه نازک تر باشد، شدت بیماری بیشتر است.

وی در ادامه می افزاید: این یافته ها بدین معناست که نورولوژیست ها بهتر است قبل از آغاز علائم و مشکلات حرکتی، چشم ها را معاینه نمایند تا بیماری را در اولین مراحل آن تشخیص دهند.

محققان 49 بیمار مبتلا به بیماری پارکینسون را از دو سال زودتر مورد آنالیز قرار دادند. این بیماران هنوز تحت درمان دارویی قرار نگرفته بودند. میانگین سنی شرکت نمایندگان 69 سال بود. داده های بدست آمده از این بیماران با 54 فرد سالم دیگر با سن مشابه مقایسه شد.

هر یک از شرکت نمایندگان تحت معاینه دقیق چشم و همچنین اسکن چشم با وضوح بالا نهاده شد. نتایج نشان داد نازک شدن شبکیه چشم، بخصوص دو لایه داخلی از کل پنج لایه، ارتباط قوی ای با بیماری پارکینسون همراه با از بین رفتن سلول های مغزی تولیدنماینده دوپامین داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 421

به "تشخیص نشانه های اولیه بیماری پارکینسون از طریق چشم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص نشانه های اولیه بیماری پارکینسون از طریق چشم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید