تحقیق جدید: نظافت خانه به جلوگیری از زوال عقل یاری می نماید

به گزارش مجله پریها، یک مطالعه جدید ادعا می نماید که کارهای ساده خانه می تواند با افزایش اندازه مغز مانع از زوال عقل گردد.

تحقیق جدید: نظافت خانه به جلوگیری از زوال عقل یاری می نماید

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، داده های به دست آمده از یک مطالعه جدید بیانگر آن است، انجام کارهای خانه مانند نظافت و مرتب سازی می تواند به جلوگیری از زوال عقل یاری کند.

متخصصان کانادایی دریافتند، کارهای خانه مانند گرد و غبار به افزایش اندازه مغز یاری می نماید. مغزهای بزرگتر می توانند به جلوگیری از زوال عقل - کاهش مداوم عملکرد مغز یاری نمایند.

تحقیقات همچنین نشان داده، فعالیت بدنی شدیدتر در حال حاضر با افزایش حجم مغز مرتبط است، اما کارهای ملایم تر ، شکل واقعی تر و کم خطر فعالیت بدنی را فراهم می نمایند.

دانشمندان کانادایی دریافتند افراد مسن که وقت بیشتری را برای کارهای خانه صرف می نمایند، کمتر از سایر افراد دچار زوال عقل می شوند.

به گفته پژوهشگران، تمیز کردن، مرتب کردن، آشپزی، کارهای سنگین خانه و باغبانی - همه می توانند به با اثربخشی مثبت از این بیماری جلوگیری نمایند.

گرچه شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد فعالیت بدنی تفریحی بر سلامت مغز تأثیر می گذارد، اما به گفته دانشمندان تأثیرات فعالیتهای روزمره روزمره مانند نظافت، کمتر شناخته شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4112

به "تحقیق جدید: نظافت خانه به جلوگیری از زوال عقل یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق جدید: نظافت خانه به جلوگیری از زوال عقل یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید