بهادر امینیان پایدار نامه خود را تقدیم رییس جمهور افغانستان کرد

به گزارش مجله پریها، سفیر جدید ایران در کابل امروز در مراسمی استوارنامه خود را تقدیم رییس جمهور افغانستان کرد.

بهادر امینیان پایدار نامه خود را تقدیم رییس جمهور افغانستان کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، بهادر امینیان سفیر جدید ایران در کابل امروز شنبه (24 آذر) استوارنامه خود را تقدیم اشرف غنی رییس جمهور افغانستان کرد.

اشرف غنی امروز میزبان سفرای کشورهای بلژیک، بوسنی و هرزگوین، پرتغال و جمهوری اسلامی ایران بود. این افراد در مراسم هایی جداگانه استوارنامه خود را تقدیم رییس جمهور افغانستان کردند.

در این مراسم که ادریس زمان سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز حضور داشت، اشرف غنی با تبریک به سفرای جدید بر گسترش روابط میان افغانستان و کشورهای ایران، بلژیک بوسنی و هرزگوین و پرتغال تأکید کرد و این کشورها را دوست و همکار خوب افغانستان خواند.

بهادر امینیان سفیر جدید ایران روز گذشته نیز با ادریس زمان سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در محل این وزارتخانه ملاقات و رونوشت استوارنامه خود را به او تسلیم کرد.

در جریان این ملاقات سفیر ایران با تأکید بر علاقمندی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش همه جانبه روابط دو کشور، از ادامه مذاکرات صلح با موضوع دولت افغانستان حمایت کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز از حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت افغانستان قدردانی و ابراز امیدواری کرد که در دوره مسئولیت سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، روابط دو کشور در همه عرصه ها توسعه یابد.

به گزارش فارس، امینیان چندی پیش با پیغام بهبود و تقویت روابط دو کشور همسایه و هم فرهنگ بطور رسمی ماموریتش را در افغانستان شروع کرد.

بهادر امینیان پیش از این مسئولیت هایی چون رییس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه (-1389-1386)، سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی 1389، مسول کمیته سیاست خارجی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام 1379-1376، مسئول کمیته برآورد معاونت استراتژیک دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران-86- 1384 و... را به عهده داشته است.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3087

به "بهادر امینیان پایدار نامه خود را تقدیم رییس جمهور افغانستان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهادر امینیان پایدار نامه خود را تقدیم رییس جمهور افغانستان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید