بستر تبدیل گیاهان دارویی به داروهای گیاهی در دانشگاه آزاد فراهم شود

به گزارش مجله پریها، معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید بستر تبدیل گیاهان دارویی به داروهای گیاهی در این دانشگاه فراهم شود.

بستر تبدیل گیاهان دارویی به داروهای گیاهی در دانشگاه آزاد فراهم شود

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی ، جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد یاسوج برگزار گشت.

علمائی در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانشگاه کارآفرین در حال حرکت است، گفت: امروزه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی حل مسائل و مسائل کشور است، بنابراین هر استانی مأموریت دارد که بخشی از این مسائل را برطرف کند.

وی توجه به بخش کشاورزی به علت کاهش دانشجو و استراتژیک بودن آن تأکید کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به منابع کشاورزی ارزشمند استان باید بستری برای تبدیل گیاهان دارویی به داروهای گیاهی فراهم کند.

علمائی با تأکید بر اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید نهایت دقت در هزینه های خود داشته باشند، گفت: استفاده از آزمایشگاه های استاندارد و تقویت این آزمایشگاه ها در خدمت به صنعت کشور باید جدی گرفته شود.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به ایجاد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری باید فعالیت مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان جدی گرفته شود.

وی گفت: واحدهای دانشگاهی باید از املاک غیراستفاده، ارزش اضافه نموده ایجاد کنند و به سمت سرمایه گذاری پیش بروند.

در ادامه این جلسه کرم جانی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در مناطق سردسیری دارای منابع عظیم گیاهان دارویی و در مناطق گرمسیری جزء مناطق نفت خیر است. نفت به عنوان طلای سیاه در این استان جزء توانمندی های استان به شمار می رود و این استان رتبه چهارم کشوری را در تولید ناخالص داخلی دارد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت تیم جدید به دنبال کیفی سازی است، گفت: به همین منظور باید به سمت درآمدهای غیرشهریه ای از طریق اقتصاد دانش بنیان و ... حرکت کنیم.

گفتنی است، علمائی و هیأت همراه از پردیس سرآبتاوه بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2688

به "بستر تبدیل گیاهان دارویی به داروهای گیاهی در دانشگاه آزاد فراهم شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستر تبدیل گیاهان دارویی به داروهای گیاهی در دانشگاه آزاد فراهم شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید