بانوان مشاور برای استفاده از ظرفیت زنان روستایی برنامه ریزی نمایند

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، میرشمس مؤمنی زاده بعدازظهر دوشنبه در جلسه کمیته بانوان و امور خانواده که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رشت برگزار گردید، اظهار کرد: بانوان مشاور دستگاه های اجرایی علاوه بر مسائل صنفی حوزه فعالیت خود باید در تصمیم گیری و تصمیم سازی های کلان مشارکت داشته باشند.

بانوان مشاور برای استفاده از ظرفیت زنان روستایی برنامه ریزی نمایند

مؤمنی زاده با بیان اینکه بانوان مشاور دستگاه های اجرایی شهرستان رشت مسئولیت امور مربوط به بانوان در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را بر عهده دارند، اضافه نمود: در طول 40 سال گذشته حضور بانوان در جامعه رو به رشد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه که یک جامعه افسرده نمی تواند راه رشد، پیشرفت و تعالی را طی کند، توضیح داد: انتظار می رود بانوان مشاور دستگاه های اجرایی نسبت به شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های این قشر در حوزه های مختلف اقدام نموده و از آن ها استفاده نمایند.

فرماندار رشت ادامه داد: برنامه ریزی در زمینه ایجاد نشاط اجتماعی در حوزه بانوان یکی از موضوعاتی که باید در دستور کار بانوان مشاور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه بهره گیری از توانمندی بانوان روستایی برنامه ریزی مناسب و زمان بندی شده وجود داشته باشد، اعلام کرد: برگزاری جشنواره ها، همایش ها، اردوهای ورزشی، سیاحتی و زیارتی یکی از راهکارهای شناسایی این ظرفیت ها است که باید در دستور کار بانوان مشاور دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

مؤمنی زاده تأکید کرد: کارگروه کمیته بانوان باید در حوزه اقتصادی، کارآفرینی، رشته های علمی، فرهنگی، هنری، تحکیم خانواده، آسیب های اجتماعی و سایر موضوعات مطالعه نموده و برنامه ریزی داشته باشند.

فرماندار رشت با بیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت فعال کشور را تشکیل می دهند، اظهار کرد: معتقدم توسعه یک جامعه تنها ازنظر شغلی، مسکن و خدمات نیست بلکه ایجاد تعادل و توزیع عادلانه امکانات در میان بانوان و آقایان زمینه ساز توسعه یافتگی یک جامعه می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1775

به "بانوان مشاور برای استفاده از ظرفیت زنان روستایی برنامه ریزی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوان مشاور برای استفاده از ظرفیت زنان روستایی برنامه ریزی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید