ایلان ماسک با فروش اشتراک می خواهد عایدی توییتر را دو برابر کند

به گزارش مجله پریها، ایلان ماسک که مدتی قبل خبر خرید توییتر از طرف او سروصدای زیادی را ایجاد کرد، ظاهرا میخواهد تا سال 2028 با فروش اشتراک، عایدی این شرکت را به 10 میلیارد دلار برساند. باید خاطرنشان کنیم توییتر سال گذشته در کل حدود 5 میلیارد دلار عایدی داشته است.

ایلان ماسک با فروش اشتراک می خواهد عایدی توییتر را دو برابر کند

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ایلان ماسک این رقم را به بانک ها و سرمایه گذاران اعلام نموده است. او بر این باور است که تا سال 2025 می تواند شمار مشترکین سرویس Twitter Blue را به 69 میلیون نفر و تا سال 2028 به 159 میلیون نفر برساند. این سرویس سال گذشته معرفی گردید و کاربران با پرداخت ماهانه 2.99 دلار می توانند از امکانات بیشتری برای اکانت توییتر خود بهره ببرند. بعلاوه ایلان ماسک مدعی شده که در دوران رهبری او، شمار کاربران این شبکه اجتماعی هم به طور قابل توجهی افزایش پیدا می نماید. سال گذشته توییتر از وجود 217 میلیون کاربر اطلاع داد و آقای ماسک میخواهد شمار کاربران را تا سال 2025 به 600 میلیون نفر و تا سال 2028 به 931 میلیون نفر برساند.

بعلاوه در طرحی که ایلان ماسک ارائه داده، به یک سرویس اشتراکی تازه هم اشاره شده که انتظار می رود در سال 2023 حدود 9 میلیون کاربر و تا سال 2028 حدود 104 میلیون کاربر را جذب کند. آقای ماسک مدتی قبل به این موضوع اشاره نمود که ممکن است در آینده سازمان ها و دولت ها برای بهره گیری از توییتر ناچار به پرداخت حق اشتراک شوند.

علاوه بر این، قرار است عایدی توییتر به وسیله تبلیغات هم به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. توییتر مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی، تا حد زیادی متکی به تبلیغات است. آقای ماسک چند روز بعد از انتشار خبر خرید حدود 9 درصد از سهام توییتر، توییتی با مضمون حذف تبلیغات برای کاربران پولی منتشر کرد که سپس توییت موردنظر حذف گردد. در هر صورت او میخواهد تا سال 2028 حدود 45 درصد از عایدی کل این شرکت را به وسیله تبلیغات تامین کند.

از سوی دیگر ایلان ماسک اعلام نموده که به وسیله ارائه اطلاعات مربوط به توییت ها می تواند عایدی قابل توجهی کسب کند. ظاهرا او میخواهد روزانه میلیون ها توییت را در اختیار شرکت ها و توسعه دهندگان قرار دهد تا برای کارهایی مانند تحقیقات بازار مورد استفاده قرار بگیرد. باید خاطرنشان کنیم همین حالا هم توییتر چنین کاری را انجام می دهد و مثلا سال گذشته حدود 570 میلیون دلار از این راه عایدی کسب کرد. به همین دلیل تعیین نیست که ایلان ماسک چگونه می خواهد عایدی به دست آمده از این روش را افزایش دهد.

روی هم رفته تغییر ساختار توییتر کار ساده ای نخواهد بود. در گزارش نیویورک تایمز آمده که او میخواهد طی چند سال آینده حدود 3600 کارمند تازه استخدام کند. البته ظاهرا اعلام شده که شمار کارمندان در سال 2022 افزایش ولی در سال 2023 کاهش پیدا می نماید و در نهایت بار دیگر این شرکت با فرایند افزایشی تعداد کارکنان روبرو خواهد شد.

منبع: the Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4641

به "ایلان ماسک با فروش اشتراک می خواهد عایدی توییتر را دو برابر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک با فروش اشتراک می خواهد عایدی توییتر را دو برابر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید