ایران در آینده نزدیک به ده کشور اول جهان در شطرنج می پیوندد

به گزارش مجله پریها، مهرداد پهلوان زاده در گفت و گو با خبرنگاران در جریان بازدید از دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام آفتاب در خمین، اظهار کرد: در حال حاضر 30هزار شطرنج باز در کشور وجود دارد که از این تعداد 10 هزار شطرنج باز دارای ریتینگ جهانی هستند و پرهام مقصود لو توانسته ریتینگ دو هزار و 650 را از آن خود کند.

ایران در آینده نزدیک به ده کشور اول جهان در شطرنج می پیوندد

وی ادامه داد: بودجه ای که سال جاری به فدراسیون شطرنج تعلق گرفته 14میلیارد ریال است و 20میلیارد ریال هم از منابع دیگر جذب می گردد و این در حالی است که برای اینکه چرخ شطرنج کشور عالی بچرخد سالانه 30 میلیارد ریال اعتبار و 50 میلیارد ریال گردش مالی در فدراسیون شطرنج احتیاج است.

رئیس فدراسیون شطرنج کشور با اشاره به صندلی ورزش شطرنج ایران در جهان، بیان نمود: هم اکنون ایران از میان 186کشور دارای فدراسیون شطرنج در رنکینگ جهانی از رده 51 در سال 2015 صندلی 28 را در حال حاضر به خود اختصاص داده، اما در رده بندی جدید جهانی این صندلی چندین پله صعود خواهد داشت.

شطرنج کشور در آسیا رتبه سوم را دارد

وی خاطرنشان ساخت: در آسیا نیز شطرنج کشور از صندلی ششم به صندلی سوم از نظر ریتینگ دست یافته و در مسابقاتی که در استان همدان برگزار گردید، شطرنج بازان کشور توانستند رتبه اول را از آن خود نمایند.

پهلوان زاده مطرح نمود: در مسابقات تیمی زیر 16 سال نوجوانان و جوانان در سال 2015 و 2016 رتبه های اول شطرنج را کسب کردیم اما در سال 2017 به دلیل جابجایی تعدادی از بازیکنان در رده های بزرگسالان به رتبه سوم دست یافتیم.

رئیس فدراسیون شطرنج کشور با بیان اینکه فدراسیون شطرنج کشور جز ده فدراسیون برتر کشور محسوب می گردد، توضیح داد: پیش بینی می گردد در آینده ای نزدیک ایران به رتبه 10 کشور اول جهان در شطرنج دست یابد.

ضرورت پرورش مربیان سطح بالا برای ارتقای شطرنج کشور

وی ادامه داد: در رده پایه و شطرنج بازان پایه مربیان بسیار خوبی داریم، اما در رده های بالاتر به دلیل اینکه بازیکنان پیشرو هستند، احتیاجمند بهره گیری و تربیت مربیان سطح بالا در این رشته هستیم.

پهلوان زاده با ابراز خرسندی از برگزاری دومین دور مسابقات بین المللی شطرنج جام آفتاب در خمین گفت: حضور اساتید بزرگ و بازیکنان برتر شطرنج کشور و همچنین استقبال مطلوب شطرنج بازان نسبت به دور اول این مسابقات سطح کیفی و کمی دومین دور مسابقات جام آفتاب خمین را به طور چشمگیری افزایش داده است.

رئیس فدراسیون شطرنج کشور با بیان اینکه استان مرکزی جزو استان های فعال و پیشرو در برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی این رشته ورزشی است، اضافه کرد: این رویدادهای بین المللی و دست و پنجه نرم کردن بازیکنان داخلی با حریفان خارجی، امکان مطلوبی برای محک زدن و پیشرفت هرچه بیشتر بازیکنان داخلی فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 509

به "ایران در آینده نزدیک به ده کشور اول جهان در شطرنج می پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در آینده نزدیک به ده کشور اول جهان در شطرنج می پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید