انتشار پنج اثر گوته به همراه 2 رمان ترجمه

به گزارش مجله پریها، ترجمه پنج اثر یوهان ولفگانگ فون گوته به همراه ترجمه رمان های ویولن دیوانه نوشته سلما لاگرلوف و جبهه های افتخار نوشته ژان روئو به تازگی راهی بازار کتاب گردیده اند.

انتشار پنج اثر گوته به همراه 2 رمان ترجمه

به گزارش خبرنگاران، پنج اثر یوهان ولفگانگ فون گوته (دو نمایشنامه کلاویگو و استلا، یک دیالوگ جمعی بانوان نیک سرشت، المثنای زنان بدسرشت، دو افسانه ملوزین نو و پاریس نو) با ترجمه سعید پیرمرادی در 224 صفحه با شمارگان 700 نسخه و قیمت 24 هزار تومان در نشر چشمه منتشر گردیده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: در پنج اثر دو نمایشنامه شورانگیز و در ضمن متفکرانه، یک دیالوگ جمعی روشنفکرانه با موضوع زنان و دو افسانه معروف از گوته، شاعر و ادیب نامور آلمانی، برگزیده و ترجمه گردیده اند: کلاویگو شخصیت مردی را خواستار ترقی اجتماعی و عاطفی اما گرفتار در کشاکش سهمگین میان پیشرفت اجتماعی و دلبستگی عاطفی ترسیم می نماید؛ استلا عشقی بدفرجام میان مردی متأهل و پریشان و معشوقه جوانش را با ظرافتی کم نظیر به تصویر می کشد؛ بانوان نیک سرشت، المثنای زنان بدسرشت بار دیگر از شناخت عمیق گوته از زنان و نگاه احترام آمیز او به آنان پرده برمی دارد؛ پاریس نو و ملوزین نو دو افسانه شگفت انگیز از گوته اند که قوه تخیل خواننده را به پرواز درمی آورند. پنج اثر مجموعه ای است متنوع که شخصیت و اندیشه های گوته را از زوایای گوناگون نشان می دهد.

همچنین رمان ویولن دیوانه نوشته سلما لاگرلوف با ترجمه سروش حبیبی در 141 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 16 هزار تومان در نشر یادگردیده منتشر گردیده است. نویسنده رمان در سال 1909 برنده جایزه نوبل ادبیات گردیده است.

درباره نویسنده کتاب آمده است: سلما لاگرلوف بی تردید یکی از بزرگ ترین و نام آورترین داستان سرایان سوئد است. کارهایش بیشتر از افسانه ها و داستان های محلی منطقه ورملاند مایه می گیرد، که از برکت توان کم نظیر داستان سرایی او در کتاب هایش ماندنی گردیده اند. در سال 1909 با جایزه نوبل ادبیات از او قدردرانی گردیده است.

دیگر رمان منتشر گردیده در نشر چشمه، جبهه های افتخار نوشته ژان روئو با ترجمه مریم خراسانی (حامد) است که در 178 صفحه با شمارگان 700 نسخه و قیمت 19 هزار تومان عرضه گردیده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: ژان روئو(1952) یکی از نویسندگان خاص ادبیات فرانسه است. او در دانشگاه ادبیات خوانده و سال ها در اومانیته، لیبراسیون و فرانس پرس روزنامه نگاری و خبرنگاری نموده است. او در سی و هشت سالگی اولین رمانش، جبهه های افتخار را نوشت، در سال 1990. رمانش برنده جایزه گنکور و به بسیاری زبان ها ترجمه گردیده است. روئو که سال ها یک کیوسک روزنامه را می گردانده، بعد این اثر به نویسنده ای تمام وقت تبدیل می گردد. رمان درباره چند نسل خانواده اوست، از جنگ جهانی اول تا سالِ 1963. مرگ ها پیونددهنده این خانواده هستند در طول این تاریخ. این رمان با توجه به الاهیات مسیحی نوشته گردیده و در آن ماجراها چونان تاریخِ غیررسمی خود را به خواننده می نمایانند. زبان شاعرانه و جملات گاه فخیم، روح ناآرام نویسنده ای را نشان می دهد که از سویی شیفته گوستاو فلوبر است و از سویی دوست دار جک کروآک. در سیر روایی رمان ارواح خانواده احضار می شوند و نیم قرن از زندگی یک خانواده روستایی رقم می خورد، نیم قرنی که مملو از ماجراست و اتفاق، مرگ ها و تولدها... .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1087

به "انتشار پنج اثر گوته به همراه 2 رمان ترجمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار پنج اثر گوته به همراه 2 رمان ترجمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید