افزایش مشارکت مشترکان منجر به کاهش خاموشی ها خواهد شد

به گزارش مجله پریها، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، افزایش مشارکت مشترکان را یکی از عوامل اصلی کاهش خاموشی ها برنامه ریزی شده در استان نام برد.

افزایش مشارکت مشترکان منجر به کاهش خاموشی ها خواهد شد

جام جم آنلاین همدان؛ شیرزاد جمشیدی، بابیان این مطلب گفت: کاهش بارندگی ها و افزایش زود رس دمای هوا در قیاس با سال قبل، یکی دیگر از دلایل اجرای خاموشی های برنامه ریزی شده توسط توانیر است.

وی ادامه داد: استان همدان منطقه ای سرد و کوهستانی است و نیازی به استفاده از کولر گازی برای تامین سرمایش نیست و استفاده از کولر آبی برای تامین سرمایش محیط کفایت می نماید شهروندان می توانند با استفاده از دمای کولر بین 24 تا 26 درجه، استفاده از نور طبیعی حتی الامکان و غیره به کاهش خاموشی ها بیش از گذشته به توانیریاری نمایند. فقط کافی است 10 درصد مصرف انرژی خود را کاهش دهند.

جمشیدی درباره درصد اجرا شدن قوانینی که ادارات را ملزم به استفاده 20 درصدی برق خود از انرژی های نو نموده است، گفت: سال های قبل در قانون بودجه این موضوع مطرح شد که ادارات ملزم به استفاده 20 درصد انرژی برق خود از نیروی خورشید باشند اما کاهش اعتبارات و یا تامین نشدن آن برای دستگاه ها اجرای این موضوع را به قدری ضعیف کرد که فقط تعدادی از انگشت شمار از ادارات که به حد شمار انگشتان یکدست نیز نمی رسد این موضوع را انجام دادند و غالبا با نیز از مجموعه وزارت نیرو هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه با شرایطی که ایجاد شد سایر دستگاه ها به دلیل اختصاص نیافتن بودجه برای این موضوع، تا به امروز پیروز به اجرای آن نشده اند اما شرکت توزیع برق دراین باره مکرر با همه اداره ها نامه نگاری لازم را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در پاسخ به سئولی دیگر مبنی بر اینکه در شرایط موجود مشترکان برق صنعتی نیز طبق قوانین با اعمال خاموشی ها می توانند توانیر را یاری دهند تا به امروز چقدر در استان محقق شده است؟، اضافه کرد: هرسال تفاهم نامه هایی را با مشترکان صنعتی، کشاورزی و غیره برای اعمال خاموشی ها در ساعت اوج داریم که سال قبل با این روش 163 مگا وات به کاهش بار یاری کردند و سال جاری نیز بیش از آن محقق خواهیم کرد. سال قبل از این محل بیش از 5 میلیارد تومان پاداش به همکاری نمایندگان تعلق گرفت.

جمشیدی درباره ماینر های کشف شده نیز گفت: از 2 سال قبل به این طرف تا به امروز پیروز به شناسایی و جمع آوری یک هزار و 769 ماینر غیر مجاز شدند که باری در حدود 3.2 مگاوات بر شبکه تحمیل می نموده است ارزش انرژی مصرفی محاسبه شده نیز برای این دستگاه ها بیش از 8 میلیو ن کیلو وات ساعت بوده است که خسارتی بیش از 4 میلیارد تومان وارد کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بدون اشاره به تعداد مشترکان برق صنعتی، خانگی و غیره در استان، ادامه داد: سال قبل به تعداد مشترکان برق استان 16 هزار مشترک اضافه شد که حدود 13 درصد مشترکان برق استان را شامل می گردد. برای مدیریت مصرف و کاهشی خاموشی در استان همه اطلاع رسانی ها را در قالب رسانه های دیداری و شنیداری روزانه و هفتگی اجرا کردیم و از مردم نیز تقاضا داریم که صنعت برق کشور را در استان در این حوزه در شرایط موجود یاری دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4206

به "افزایش مشارکت مشترکان منجر به کاهش خاموشی ها خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مشارکت مشترکان منجر به کاهش خاموشی ها خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید