افزایش فضاهای آموزشی در استان زنجان به 2440 مدرسه

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، نعمت الله محمدی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قبل از انقلاب 724 آکادمی با 81 هزار و 273 دانش آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، هدایت و متوسطه در استان زنجان فعال بود، اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی این تعداد به 2 هزار و 440 مدرسه و بیش از 194 هزار دانش آموز افزایش یافته است.

افزایش فضاهای آموزشی در استان زنجان به 2440 مدرسه

وی با اشاره به اینکه پوشش 99 درصدی دانش آموزان ابتدایی در زنجان از دستاوردهای انقلاب است، ادامه داد: شاهد افزایش پوشش تحصیلی نوآموزان دوره پیش از دبستان استان به بیش از 65 درصد و دوره ابتدایی به بیش از 99 درصد هستیم.

وی با بیان اینکه تراکم دانش آموزی استان زنجان در مقطع ابتدایی قبل از انقلاب 33.7 درصد بود، گفت: این رقم با توسعه فضاهای آموزشی به برکت انقلاب برای برقراری عدالت آموزشی و پرورشی، به 22.7 درصد با 23 نفر دانش آموز در کلاس رسیده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه روند توسعه فضاهای آموزشی در استان زنجان با گذشت چهار دهه از انقلاب رشد چشمگیری داشته است و شاهد ورود خیرین به این حوزه بوده ایم، اضافه نمود: در دهه چهارم انقلاب هزار و 89 کلاس تحویل آموزش و پرورش شده است.

محمدی با اشاره به اینکه ارتقای مستمر پوشش تحصیلی دوره متوسطه دوم از ابتدای انقلاب و رسیدن آن به 79 درصد از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: مدرک تحصیلی معلمان قبل از انقلاب دپیلم بود که 99.2 درصد را شامل می شد، این نرخ به برکت انقلاب به 90 درصد در مقطع تحصیلی کارشناسی تا دکترا رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2208

به "افزایش فضاهای آموزشی در استان زنجان به 2440 مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فضاهای آموزشی در استان زنجان به 2440 مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید