اعتراض استقلال به استیناف رسید: رای سوپر جام برمی شود؟

به گزارش مجله پریها، باورش دشوار است اما صحبت های تازه با صالحی، رئیس کمیته استیناف نشان می دهد که هنوز رای نهایی درباره سوپر جام میان استقلال و پرسپولیس اعلام نشده است!

اعتراض استقلال به استیناف رسید: رای سوپر جام برمی شود؟

به گزارش خبرنگاران ، ماجرای حوصله سر بر نتیجه سوپر جام هنوز ادامه دارد و شاید این بار استیناف تصمیم دیگری درباره نتیجه اعلام گردیده از سوی کمیته انضباطی که 3برصفر به سود پرسپولیس بود، بگیرد. این هم از اتفاقات عجیب فوتبال ایران است که تصمیم گیران نمی توانند رایی را قطعی و نهایی نمایند و پروسه تصمیم گیری درباره نتیجه یک بازی ماه ها به درازا می کشد. گرچه شاید این بار نظر استیناف طوری باشد که موجب خوشحالی استقلالی ها گردد اما نمی گردد از کنار فقدان قاطعیت در فدراسیون فوتبال به سادگی گذشت. اگر باشگاه استقلال بدون دلیل موجه در دیدار سوپر جام حاضر نگردیده باید بازنده این بازی گردد و اگر دلیل موجهی در کار است چرا این قدر در تصمیم گیری زمان صرف می گردد؟ آیا این وضعیت اصالت فوتبال حرفه ای را زیر سوال نخواهد برد؟ استقلالی ها ماه ها قبل از برگزاری سوپرجام از زمان برگزاری این بازی مطع بودند.

اظهاراتی که امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اهدای سوپرجام به پرسپولیس داشته شاید در ظاهر توقعی بی جا تلقی گردد. اما خواسته تازه مدیرعامل باشگاه استقلال چندان هم بی پایه و اساس نیست. درحالی که به نظر می رسید باشگاه استقلال در مدت زمان تعیین گردیده از سوی کمیته استیناف برای ارسال تجدید نظر، درخواستش را به این کمیته ارسال ننموده، اما چهار شنبه هفته گذشته نامه ای ممهور به مهر و سربرگ باشگاه استقلال به سازمان لیگ رفته و قرار است این سازمان درباره درخواست تازه باشگاه استقلال مبنی بر تغییر نتیجه سوپرجام در روزهای آتی تصمیم بگیرد.

گفت وگوی کوتاه با صالحی، رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال پرده از کوشش های تازه باشگاه استقلال در راستای بازگرداندن نتیجه سوپرجام برمی دارد. صالحی وقتی با این سوال روبرو می گردد که باشگاه استقلال چرا توقع دارد جامی به پرسپولیس اهداء نگردد این پاسخ را به ایران ورزشی می دهد: به دلیل اینکه آن ها به رای اعتراض نموده اند. از صالحی می پرسیم که مگر گفته نشد که باشگاه استقلال هیچ اعتراضی در زمان تعیین گردیده به رای کمیته انضباطی درباره نتیجه سوپرجام نداشته است؟ صالحی درپاسخ می گوید: این طور نیست. استقلالی ها اعتراض کردند و چهارشنبه هفته گذشته اعتراض رسمی باشگاه استقلال به کمیته استیناف رسید و قرار است ما طی روزهای آتی نتیجه را اعلام کنیم. آن روز کی خواهد بود؟ آیا زمان قطعی برای اعلام رای در نظر گرفته گردیده است؟ پاسخ صالحی به این سوال شفاف نیست: نه، زمانی برای اعلام نتیجه در نظرگرفته نگردیده و تعیین نیست که چه زمان رای را اعلام می کنیم. این تغییرات در حالی ممکن است نتیجه بازی سوپر جام را دستخوش تحولاتی کند که همین آقای صالحی هفته پیش در گفت وگویی که با ایران ورزشی داشت اظهار داشت که استقلالی ها هنوز هیچ شکایتی به ماجرای سوپرجام نداشته اند. آن روز تصور می شد که باشگاه استقلال کار را به حال خود رها نموده و از خیر سوپر جام گذشته تا یک باخت مفت ومجانی در تاریخ بازی های شهرآورد به ضرر این باشگاه درثبت گردد، اما اظهارات تازه آقای رئیس پرده از ماجرایی تازه بر می دارد و این احتمال دور از ذهن نیست که باشگاه استقلال از شکست در بازی سوپرجام رها گردد ونتیجه برگردد.

البته باید دید فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال که می گویند به مسائل حقوقی مشرف است و اصول کاغذ بازی های قضایی را می داند در اعتراض خود به رای کمیته استیناف چه ادله ای را بیان نموده است. مدیران سابق باشگاه استقلال که دلایل موجهی را ارائه نکردند و هر آدم عاقلی پی به دلایل غی رموجه آن ها می برد بدون شک حق را به سازمان لیگ می داد. مدیران سابق استقلال به بهانه های واهی حضور در اردوی خارجی و آماده نبودن از حضور در بازی سوپر جام سر باز زده بودند که کمیته انضباطی هم بدون ملاحظه کاری این باشگاه را محکوم اظهار داشت. حال شاید فتحی مسائلی را در اعتراض تازه این باشگاه به کمیته استیناف مد نظر قرار داده باشد که منجر به نتایج تازه ای گردد. هرچند که صالحی از نتیجه اظهار بی اطلاعی می نماید اما خبر های تایید نگردیده از کمیته استیناف حاکی از بازگرداندن نتیجه و برگزاری بازی مجدد دارد. گفته می گردد شاید استیناف باشگاه استقلال را با جریمه مالی روبرو کند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 416

به "اعتراض استقلال به استیناف رسید: رای سوپر جام برمی شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض استقلال به استیناف رسید: رای سوپر جام برمی شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید