اولیایی : حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا قطعی نیست

به گزارش مجله پریها، عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای گفت: بسیاری از طلبکاران تیم ها برای تحقق مطالبات خود دست به دامن کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای. اف. سی) می شوند. ای. اف سی برای پیگیری مطالبات بازیکنان و مربیان با ما مکاتبه می نماید و نیازی به خبرچین ندارد.

اولیایی : حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا قطعی نیست

به گزارش ایرنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا در روز 22 دسامبر 2021 (اول دی ماه 1400) دادخواستی را در رابطه با عدم رعایت بعضی معیار ها و الزامات اجباری (A Criteria) از سوی باشگاه های استقلال، پرسپولیس و گل گهر تسلیم هیات نظارت و کنترل بر ثبت تیم ها AFC Entry Control Body کرد. این بخش مسوول تعیین کردن امکان حضور باشگاه ها در مسابقات باشگاهی تحت نظر کنفدراسیون است.

براساس این دادخواست ها، مدارک ارسالی قبلی باشگاه ها برای دریافت مجوز حرفه ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ 10 نوامبر 2021 (19 آبان ماه 1400) از سوی شرکت مستقل حسابرسی به نام Ballympics آنالیز شد. دادخواست ها و گزارش حسابرسی به صورت مستقیم برای باشگاه های ایرانی دریافت نماینده مجوز حرفه ای ارسال شده و نواقص به هر کدام از باشگاه ها با ذکر جزئیات و مستندات برای آن ها ارسال شده است.

کاظم اولیایی عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای در مصاحبه با خبرنگار ورزشی ایرنا در این رابطهتوضیحات مفصلی را ارائه داد.

چطور شد استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند؟

اینکه شما می گویید استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند پیش داوری نموده اید؛ هنوز این اتفاق به صورت قطعی رخ نداده است.

اما همه شواهد و قرائن حکایت از این دارد سرخابی های مرکز از آسیا حذف شدند.

تمام باشگاه های آسیایی برای حضور در لیگ قهرمانان مجبور به پذیرفتن الزاماتی هستند و باید به قوانینی که برای آن ها وضع شده، عمل نمایند. حالا برای باشگاه ها پنجره ای در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا باز شده است و آن ها موظف هستند مدارک خود را به صورت کامل بارگذاری نمایند.

نقش کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای در این ماجرا چیست؟

رسیدگی بر فرآیند بارگذاری و ارسال مدارک برعهده این کمیته است.

دوشنبه چه اتفاقی خواهد افتاد؟

قرار است مدارکی که از سوی باشگاه ها در سایت بارگذاری شده است از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد راستی آزمایی قرار بگیرد. از بعضی مدارک ایراد گرفته شده است و تیم های ایرانی حاضر در این رقابت ها موظف هستند به طور کامل و جامع مستندات و دفاعیات خود را ارائه نمایند.

به طور حتم این دفاع مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

چرا اینطور فکر می کنید؟

زیرا برای رفع نواقص زمان اندکی وجود دارد و به همین علت قابل رفع شدن نیست.

اگر مدارک و دفاعیات قانع نماینده باشد که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باقی خواهند ماند در غیر این صورت حذفی در کار نیست بلکه اتفاقی دیگر خواهد افتاد و پرونده به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاده شده و تصمیم نهایی درباره نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در این کمیته گرفته می گردد.

این رای چه جریمه هایی را شامل می گردد؟

محرومیت، جریمه فدراسیون، باشگاه ها و حتی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای.

چرا کار به اینجا کشیده شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا ورود کرد؟ مگر به باشگاه ها فرصت 3 ماهه نداده بودید؟

بعد از اینکه کمیته استیناف فرصت 3 ماهه ای را به باشگاه ها داد تا نواقص خود را رفع و در سایت بارگذاری نمایند، مصاحبه هایی دال بر اینکه مجوز حرفه ای باشگاه ها صادر شد، از سوی بعضی مدیران منتشر شد.

خب این مصاحبه ها چه ایرادی داشت؟

ایراد این بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا را حساس کرد که چطور کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای فرصت 3 ماهه به باشگاه ها داده است تا ایرادات رفع گردد، اما از طرف دیگر اعلام می نماید مجوز صادر شده است! این پرسش برای آن ها مطرح شده است و حالا با راستی آزمایی در پی یافتن پاسخ هستند. حالا همانطور که گفتم همه چیز بستگی به نوع دفاعی دارد که باشگاه ها انجام خواهند داد و اگر منطبق بر استاندارد های فوتبال باشد مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

به گفته داریوش مصطفوی رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای، کنفدراسیون فوتبال آسیا به اعضای این کمیته اعتماد دارد و اگر آن مصاحبه ها وجود نداشت، این چالش ها شکل نمی گرفت؛ به نظر شما این طور نیست؟

من این حرف ها را قبول ندارم، اگر ایراد از مصاحبه هاست که اعضای کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای فقط از مهلت حرف زدند، اما بعضی مدیران خبر از صدور مجوز حرفه ای دادند و همین حساسیت برانگیز شد. اتفاقا من می گویم با مصاحبه هایی که صورت گرفت کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای زیر سوال رفت. ما در پی این بودیم تا بستر و شرایطی را فراهم کنیم تا تیم های ایرانی نواقص خود را رفع نمایند، اما نباید آن مصاحبه ها انجام می شد. من باز تاکید می کنم آن ها می گویند چطور فرصت داده شد و در عین حال مجوز هم صادر شده است.

از ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا راپورت می دهند؟

چه راپورتی؟ در دنیای امروز نیازی به راپورت و خبرچین نیست.

ماجرای ملاقات (شهاب الدین عزیزی خادم) با رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا چیست؟

در جلسه ای که شورای استیناف روز آدینه برگزار کرد، این پیشنهاد از سوی بعضی داده شد تا رییس فدراسیون فوتبال آسیا با استفاده از اختیارات خود با رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه ای را برگزار و از او بخواهد تا مهلت دوباره ای به تیم های ایرانی داده گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4513

به "اولیایی : حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا قطعی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیایی : حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا قطعی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید