از شفاف سازی هزینه های تعمیر تئاتر شهر تا رفتن یک مدیر بازنشسته

به گزارش مجله پریها، مشاوره عمرانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن دادن وعده انتشار گزارش مالی شفاف از هزینه های انجام گردیده در بازسازی و تعمیرات تئاتر شهر گفت: آنچه اکنون در تئاتر شهر انجام می گردد جزو اولویت ها نبود اما به دلیل نوع منابع مالی که در اختیار داشتیم مجبور بودیم ابتدا روی ماشینری سالن اصلی کار کنیم.

از شفاف سازی هزینه های تعمیر تئاتر شهر تا رفتن یک مدیر بازنشسته

مسعود معمار که پیش از این به عنوان مدیر اداره نظارت بر پروژه های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کرد با توجه به منع قانونی به کارگیری بازنشستگان از هفته گذشته تا کنون جای خود را به فرد دیگری داده و در حال حاضر مشاور عمرانی علی اصغر کاراندیش ـ معاون توسعه مدیریت و منابع ـ است.

طبق خبری که هفته گذشته در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر گردیده، زهرا نوروزی (که متولد دهه 60 نیز هست) به عنوان جانشین وی معرفی گردیده و البته معمار تاکید می نماید او فعلا به عنوان مسئول نظارت بر پروژه های عمرانی فعالیت می نماید چراکه قرارداد رسمی یا پیمانی با وزارت فرهنگ ندارد.

او در گفت وگویی با خبرنگاران، با اشاره به اینکه در مکاتبات و نامه ها خودش هم حق امضا دارد و باید کارها با دو امضا پیگیری شوند، اضافه کرد: این انتصاب طبق نظر آقای کاراندیش انجام گردیده است، اما اگر ایشان (زهرا نوروزی) شناسه دریافت کند می تواند به عنوان رئیس اداره نظارت بر پروژه های عمرانی فعالیت کند.

معمار در ادامه در پاسخ به اینکه آیا در این بخش از وزارتخانه هیچ کارشناس رسمی حضور نداشته که یک نفر بدون قرارداد رسمی جانشین او می گردد؟ گفت: در این بخش حدود 18 پرسنل قرارداد سالانه دارند اما نیروهای رسمی که دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های برق و عمران و معماری باشند سه نفر هستند اما در نهایت این انتخاب معاون وزیر بوده است.

وی درباره انتقادهایی که به نوسازی ماشینری سالن اصلی تئاتر شهر وارد می گردد چرا که طبق اعلام مدیران این مجموعه، اولویت ها در سالن های چهارسو و لابی سالن قشقایی و نیز برخی تاسیسات فنی از جمله سیستم اطفای حریق بوده است، شرح داد: کاملا درست است. اولویت های دیگری اعلام گردیده بود اما پول نقد نداشتیم که بخواهیم هزینه کنیم. درواقع یک سری اوراق اسناد خزانه سه ساله با رقم حدود 2 میلیارد داشتیم که اواخر سال قبل تحویل گرفته بودیم و قرار بود تا تیرماه آن ها را هزینه کنیم.

معمار ادامه داد: از آنجا که کارهای عمرانی زمان بر هستند و کسی هم اوراق سه ساله را قبول نمی نماید چون در صورت تنزیل در بورس، 45 درصد از آن کسر می گردد، بنابراین با توجه به پیگیری های انجام گردیده با یک شرکت دانش بنیان در دانشگاه شریف که کار های مربوط به ماشینری را در سطح بالایی انجام می دهد توافق کردیم و آن ها قبول کردند این اوراق سه ساله را در اختیار بگیرند.

وی با تاکید براینکه نوسازی ماشینری اگرچه جزو اولویت ها نبود، اما از برنامه های واجبی بود که باید انجام می شد؛ درباره هزینه های این بخش گفت: کل هزینه ای که با این اوراق و وام کم بهره ای که این شرکت می گیرد، صرف می گردد حدود سه میلیارد تومان است. البته در حال حاضر اقدامات مربوط به سالن های چهارسو از جمله جایگاه ها را به جریان انداخته ایم چون بزرگترین معضل ما سالن چهارسو و لابی قشقایی است که سال جاری در دستور کار قرار دارند. هرچند باز هم اعتبارات ما به صورت اوراق اسناد است ولی چون زودتر آن ها را در اختیار گرفته ایم می توانیم به مناقصه بگذاریم تا برای هزینه کرد آن ها مشکلی نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگاران، روابط عمومی تئاتر شهر اخیرا اعلام نمود: عملیات نوسازی و بهسازی سیستم ماشینری تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از روز سه شنبه، سوم مهرماه طی عقد قراردادی با پیمانکار جدید شروع گردیده و بعد از خاتمه عملیات نوسازی و بهسازی سیستم ماشینری، عملیات تعمیر و نوسازی سایر قسمت های این تالار نیز به ترتیب اولویت انجام می گیرد.

این در حالی است که تیرماه سال جاری سعید اسدی ـ مدیر تئاتر شهر ـ در دیدار با مسعود معمار و پس از بازدید از تئاتر شهر اولویت های بازسازی و تعمیر این مجموعه را تشریح کرد.

اسدی درباره اولویت ها در تکمیل بازسازی مجموعه تئاتر شهر اظهار نموده بود: تسریع در حوزه بهسازی و تکمیل موارد مرتبط با تجهیزات فنی، خدمات ایمنی و سرویس های خدماتی، تکمیل سیستم اطفاء حریق، اصلاح معماری سازه تئاتر شهر در محوطه داخلی و خارجی، تکمیل سالن های انتظار تماشاگر تالار قشقایی و پلاتو اجرا، بازسازی و بهسازی رختکن ها و اتاق گریم تالار چهارسو، تکمیل تزیینات داخلی راهروهای مجموعه، اجرا و مهندسی آکوستیک راهروهای منتهی به تالارهای مختلف مجموعه، بازسازی و بهسازی فضای اداری و تکمیل و بهسازی فضای معماری بیرونی متعلق به مجموعه تئاتر شهر از جمله اولویت هایی است که ضرورت دارد در حوزه بهره برداری مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 594

به "از شفاف سازی هزینه های تعمیر تئاتر شهر تا رفتن یک مدیر بازنشسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شفاف سازی هزینه های تعمیر تئاتر شهر تا رفتن یک مدیر بازنشسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید