اخطاریه دوباره هواشناسی نسبت به بارش های سنگین و جاری شدن سیلاب در سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله پریها، هواشناسی سیستان و بلوچستان در دومین اخطاریه جوی سامانه فعال در استان نسبت به بارش های فوق سنگین در غالب نقاط استان و سیلابی شدن و طغیان رودخانه های محلی هشدار داد.

اخطاریه دوباره هواشناسی نسبت به بارش های سنگین و جاری شدن سیلاب در سیستان و بلوچستان

حیدری مدیر کل هواشناسی سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار از ، گفت: بر اساس آخرین الگو های پیش یابی و پیرو اخطاریه جوی شماره 2، رگبار و رعد و برق، تند باد شدید و احتمال صاعقه در استان برای امروز و دو روز آینده پیش بینی می شود.

وی افزود:براساس این اخطاریه برای بعد از ظهر و شب امروز /شنبه/ رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق، احتمال صاعقه و تگرگ، باد شدید لحظه ای، شدت بارش در نواحی جنوبی و اواخر وقت در برخی نقاط شمال استان به سمت نهبندان همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، و طغیان رودخانه های فصلی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: یکشنبه نیز رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق، باد شدید لحظه ای، احتمال صاعقه و تگرگ در غالب نقاط استان همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، و طغیان رودخانه های فصلی رخ خواهد داد.

حیدری گفت: روز دوشنبه نیز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق، باد شدید لحظه ای، احتمال صاعقه و تگرگ در غالب نقاط استان همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، و طغیان رودخانه های فصلی پیش بینی می شود. همچنین در سایر استان نقاط رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می دهد و از اواسط وقت دوشنبه این سامانه به تدریج از نوار شرقی استان خارج می شود.

مدیر کل هواشناسی استان شرح داد: یک شنبه و دوشنبه در سواحل و روی دریا رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق رخ خواهد داد. با توجه به وزش باد شدید دریای عمان متلاطم و توفانی و ارتفاع موج حدود 1.5 تا 2.5 و گاهی بیش از 2.5 متر پیش بینی می شود.

با توجه به پیش بینی بارش های فوق سنگین در حوضه آبریز رودخانه های منتهی به شمال سیستان و بلوچستان، افزایش شدت سیلاب و میزان آب ورودی به سمت سیستان انتظار می رود.

براساس این اخطاریه توصیه می شود از توقف، تردد و چرای دام در اطراف رودخانه ها خوداری و از صعود به ارتفاعات به واسطه احتمال وقوع رعد و برق و وقوع صاعقه جدا پرهیز شود.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2401

به "اخطاریه دوباره هواشناسی نسبت به بارش های سنگین و جاری شدن سیلاب در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخطاریه دوباره هواشناسی نسبت به بارش های سنگین و جاری شدن سیلاب در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید