احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در بوشهر

به گزارش مجله پریها، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ها از عصر امروز فعالیت سامانه بارشی در این استان با تمرکز بیشتری در مناطق مرکزی و جنوبی ادامه خواهد یافت.

احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در بوشهر

به گزارش خبرنگاران، پیغام مساعدی اضافه کرد: احتمال وقوع سیل و آب گرفتگی معابر در مناطق مرکزی و جنوبی استان بوشهر وجود دارد.

وی اعلام کرد: با تداوم شرایط ناپایدار جوی در استان بوشهر و وقوع تندباد لحظه ای، خلیج فارس تا اواسط هفته جاری به طور متناوب مواج و متلاطم می باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام نمود: پیش بینی ها نشان می دهد به تدریج و با شمالی شدن جریانات، پوشش ابر در آسمان استان بوشهر به تدریج کاهش یابد.

مساعدی مطرح نمود: طی 24 ساعت آینده جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی، گاهی شمال شرقی با سرعت 10 تا 36 و در هنگام وزش تندباد نیز بیش از 60 کیلومتر در ساعت می باشد. همچنین از فردا جهت وزش باد از شمال غربی تا غرب و با سرعت 10 تا 34 و بر روی دریا 16 تا 44 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا 60 تا 120 سانتی متر و در هنگام وزش تندباد لحظه ای بیش از 150 سانتیمتر، و از فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان 60 تا 120 و در سواحل جنوبی 90 تا 180 سانتی متر پیش بینی می گردد.

پیغام مساعدی اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر مد اول دریا ساعت 5:15، جزر اول 7:04، مد دوم 14:44 و جزر دوم ساعت 23:00 خواهد بود.

وی با اشاره به میزان بارش های استان بوشهر در 24 ساعت گذشته گفت: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی اخیر در این استان، بیشترین میزان بارش در شهر برازجان با 21 میلی متر گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تاکید نمود: همچنین میزان بارش ها در شهرهای گناوه، خارگ، جم و دیلم به ترتیب 9.7، 2.6، 1.5 و 0.2 میلی متر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2405

به "احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید