اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و احیای اماکن تاریخی دامغان

به گزارش مجله پریها، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: 6 میلیارد ریال اعتبار برای سامان دهی، بازسازی و احیای اماکن تاریخی شهرستان دامغان اختصاص یافته است.

اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و احیای اماکن تاریخی دامغان

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی قاسمی روز پنج شنبه 6 شهریور ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: براساس مصوبه شورای برنامه ریزی شهرستان دامغان از محل اعتبارات استانی در امسال، این مقدار اعتبار برای بازسازی و احیای آثار تاریخی دامغان اختصاص یافت.

او با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبار گام نخست احیای اماکن تاریخی دامغان است، گفت: مقدار اعتبار تخصیص یافته به این شهرستان برای احیا و ساماندهی اماکن تاریخی یک میلیارد و 990 میلیون ریال بود.

قاسمی اضافه نمود: از محل اعتبارات ملی در امسال هم 20 میلیارد ریال برای سامان دهی تپه حصار دامغان با قدمت هفت هزار ساله و 10 میلیارد ریال برای سامان دهی چشمه علی برای تدارک ثبت جهانی اختصاص یافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان با اشاره به فعالیت هشت اقامتگاه بوم گردی در شهرستان دامغان گفت: 10 اقامتگاه بوم گردی دیگر هم تا انتها سال در این شهرستان راه اندازی می گردد.

در شهرستان دامغان 400 اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده که 129 اثر در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4333

به "اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و احیای اماکن تاریخی دامغان" امتیاز دهید

1 کاربر به "اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و احیای اماکن تاریخی دامغان" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و احیای اماکن تاریخی دامغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید