دستور تهیه بیف استروگانف

به گزارش مجله پریها، بیف استروگانف در اصل یک غذای روسی است که در آن از تکه های گوشت به همراه خامه استفاده می نمایند.

دستور تهیه بیف استروگانف

به گزارش، بیف استروگانف اولین بار در قرن نوزدهم در روسیه طبخ شد اما خوشمزه بودن آن باعث رواج آن در کشورهای مختلف ازجمله ایران شد. طرز تهیه این غذا تنها به تفاوت جغرافیایی محلی آن، بستگی ندارد و فاکتورهای دیگری چون نوع برش گوشت و ادویه هایی هم که در آن مورد استفاده قرار می گیرد هم در طعم و مزه آن موثر است.

برای تهیه بیف استروگانف به 700 گرم فیله گوساله، 400 گرم قارچ، دو عدد پیاز، روغن، نمک، فلفل سیاه، ادویه و زردچوبه به مقدار لازم، سه چهارم لیوان شیر، نصف لیوان آب، یک قاشق غذاخوری آرد و دو عدد سیب زمینی بزرگ احتیاج داریم.

بیف استروگانف را در چند مرحله آماده می کنیم. در آغاز کار، ابتدا فیله گوساله را به صورت کبریتی یا خلالی خرد نموده و تقریبا به مدت پنج دقیقه داخل روغن سرخ می کنیم و به آن نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه نموده و کمی تفت می دهیم. از طرف دیگر، قارچ را ورقه ورقه می کنیم و آن را هم جداگانه داخل روغن به مدت پنج دقیقه تفت می دهیم. مدت زمان تفت دادن قارچ به اندازه ای باید باشد که قارچ آب نیندازد. پیاز را هم جدا سرخ نموده و تفت می دهیم تا طلایی شوند. سپس همه مواد شامل فیله گوساله، قارچ و پیاز را داخل یک ظرف ریخته و با هم مخلوط می کنیم. کمی تفت می دهیم و نصف لیوان آب داخل آن می ریزیم و می گذاریم بپزند. سیب زمینی ها را هم خلالی خرد نموده و در روغن سرخ می کنیم.

در مرحله بعدی، داخل ظرف دیگری، مقداری روغن ریخته و یک قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه می کنیم و با هم تفت می دهیم. سپس به آن سه چهارم لیوان شیر و روغن اضافه نموده و تا جایی هم می زنیم که سس ما لعاب بیندازد و آماده گردد. سس آماده شده را به مواد اصلی اضافه می کنیم و روی شعله می گذاریم تا به مرحله جوش برسد. در خاتمه که مواد داخل قابلمه چند جوش زد، یک پیمانه خامه روی آن اضافه می کنیم و دوباره می گذاریم بجوشد. غذا که آماده شد، آن را داخل ظرف می ریزیم و در آخر هم سیب زمینی هایی را که از قبل سرخ نموده بودیم، کنار موادمان قرار می دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1676

به "دستور تهیه بیف استروگانف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور تهیه بیف استروگانف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید