6 راه حل ایمنی انبارهای نفت شهران، لزوم تفاهم حناچی و زنگنه در خصوص انتقال

به گزارش مجله پریها، رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران جزییات جلسه آنالیز ایمنی انبارهای نفت شهران را تشریح کرد.

6 راه حل ایمنی انبارهای نفت شهران، لزوم تفاهم حناچی و زنگنه در خصوص انتقال

مجید فراهانی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد جلسه اخیر اعضای شورای شهر با مسئولان مختلف در مورد آنالیز شرایط ایمنی انبارهای نفت شهران که به میزبانی شورای شهر تهران برگزار گردید، اظهار کرد: برای آنالیز شرایط ایمنی انبارهای نفت در شهران جلسه ای را با حضور ذینفعان مختلف برگزار کردیم تا بتوانیم به جمع بندی درباره شرایط فعلی این انبارها برسیم.

وی با بیان این که در این جلسه مسئولان مختلف از جمله شهردار منطقه 5، اعضای شورایاری، رییس سازمان مدیریت بحران تهران، مدیرعامل آتش نشانی، نماینده شورای عالی معماری و شهرسازی و رییس بحران استان تهران، صحبت هایی را در مورد شرایط انبارهای نفت شهران مطرح کردند، ادامه داد: همچنین بعضی مسئولان سابق وزارت نفت نیز در این جلسه حضور داشتند.

رییس کمیته بودجه شورای شهر که میزبان این جلسه هم اندیشی بود، اظهار کرد: در این جلسه معین شد شورای عالی معماری دو مصوبه در مورد لزوم خروج انبارهای نفت از تهران دارد و همچنین در گذشته توافقی میان نوذری وزیر نفت اسبق و شهردار وقت در مورد خروج انبارهای نفت منعقد می گردد که این مصوبات می تواند ملاک عمل قرار گیرد.

وی با بیان این که انتقال انبارهای نفت یک راه حل بلند مدت است که تمام مصوبات قانونی در گذشته به این مهم مهر تأیید می زند، اضافه نمود: با این حال راه حلهای کوتاه مدت نیز برای افزایش ایمنی آن منطقه اتخاذ شد. یکی از مسائل فعلی این انبارها تردد تانکرهای حمل سوخت است به گونه ای که بنزین، گازوئیل و نفت سفید از پالایشگاه شهرری با استفاده از خطوط لوله ای زیرزمین به شهران منتقل شده و بعد از آن سوخت به وسیله تانکرها برای تزریق به پمپ بنزین های سطح شهر بارگیری می گردد که جهت ورودی و خروجی این تانکرها دقیقا از وسط شهران عبور می نماید و قرار شد یک جهت در ضلع شرقی انبارهای نفت احداث گردد تا تانکرها از آن جهت تردد نمایند و دیگر وارد جهت شهری نشوند.

فراهانی با بیان این که در آینده ای نزدیک بازدیدی از انبارهای نفت خواهیم داشت، گفت: همچنین سازمان مدیریت بحران شهر تهران مأموریت یافت که در مورد احتمال نشتی لوله های زیرزمینی آنالیز هایی را انجام دهد و گزارشی را در جلسه بعدی ارائه خواهد نمود.

وی ادامه داد: بحث انتقال انبارهای نفت از گذشته مطرح است و به نظر می رسد که ضروری است یکبار دیگر تفاهم نامه ای بین شهردار فعلی و وزیر وقت امضاء گردد که قرار شد از حناچی بخواهیم این موضوع را پیگیری نمایند.

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر این که به لحاظ اقتصادی انتقال انبارهای نفت برای وزارت نفت به صرفه است، اظهار کرد: زمین های شهران در بافت شهری قرار دارند و حالا قیمت آن چندین برابر شده است و طبیعی است که وزارت نفت می تواند انبارهای نفتش را از این چند هکتار زمین واقع در شهران خارج نموده و از زمین های شهران نفع بیشتری ببرد که حتما هزینه های انتقال را جبران می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3625

به "6 راه حل ایمنی انبارهای نفت شهران، لزوم تفاهم حناچی و زنگنه در خصوص انتقال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 راه حل ایمنی انبارهای نفت شهران، لزوم تفاهم حناچی و زنگنه در خصوص انتقال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید