400نوع میکروب در روده انسان، افزایش بیماری های مشترک انسان و دام

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، دکتر محمد مهدی فیض آبادی در افتتاحیه نوزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران گفت: این کنگره ابعاد گوناگونی از لحاظ توجه به حوزه های تخصصی میکروب شناسی داشته که جدیدترین مباحث، مباحث علمی و کاربردی در این زمینه توسط دانشمندان و اساتید برجسته داخلی و خارج از کشور مورد بحث و مصاحبه قرار می گیرد.

400نوع میکروب در روده انسان، افزایش بیماری های مشترک انسان و دام

وی با اشاره به اینکه میکروب شناسی پزشکی، میکروب شناسی کاربردی، میکروب شناسی دامپزشکی و میکروب شناسی مواد غذایی ازجمله مباحث و محورهای اصلی این کنگره است افزود: موضوعات مطرح گردیده متناسب با احتیاج روز کشور، منطقه و جهان بوده که توسط نام آوران رشته میکروب شناسی ارائه می گردد. همچنین دانشجویان و دانش پژوهان می توانند اطلاعات خود را با شرکت در این کنگره به روز نموده و تبادل تجربه و دانش انجام دهند.

رئیس نوزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران افزود: پیش بینی می گردد بیش از 1200 میهمان داخلی در این کنگره حضور یابد همچنین از کشورهای خارجی و مراکز تحقیقاتی جهان همچون آلمان، ایتالیا، فنلاند، پاکستان، ترکیه، عراق و افغانستان نیز میهمانانی خواهیم داشت.

فیض آبادی با اشاره به اینکه مخاطبان این کنگره از مرزهای کشور بالاتر است گفت: تشخیص میکروب در علم پزشکی سبب شناسایی عالم بیماری می گردد که هرچه این مسئله سریع تر صورت گیر درمان به موقع و مفیدتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در روده انسان 400 نوع میکروب از نژاد و رنگ های مختلف شناسایی گردیده است گفت: تنها درصد کمی از این میکروب ها بیماری زا هستند و در شرایطی که فرد وضعیت تغذیه ای یا جسمانی مناسبی نداشته باشد میکروب های غیرمفید بر میکروب های مفید غلبه می نمایند.

رئیس انجمن میکروب شناسی ایران بیان کرد: وضعیت جسمانی و ایمنی فرد و نوع میکروب سبب می گردد که فرد بیمار گردد و یا بتواند در مقابل میکروب و عفونت مقابله کند.

فیض آبادی با بیان اینکه استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها، تغذیه نامناسب و استرس سبب گردیده امروزه میکروب های ایجاد نماینده عفونت های فرصت طلب افزایش یابند گفت: پانلی در این کنگره در ارتباط با کنترل عفونت در نظر گرفته گردیده و موضوع میکروب های نوپدید و بازپدید نیز که امروزه انسان ها را مورد طغیان قرار داده اند در پنل جداگانه مورد بحث و مصاحبه قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه شواهد نشان می دهد بیماری های مشترک انسان و دام امروزه افزایش یافته است گفت: میهمانان ویژه ای در این زمینه در کنگره حضور دارند تا شاهد مقابله و پیشگیری بهتر این مسئله داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 328

به "400نوع میکروب در روده انسان، افزایش بیماری های مشترک انسان و دام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "400نوع میکروب در روده انسان، افزایش بیماری های مشترک انسان و دام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید