40میلیارد تومان برای آب رسانی سیار به عشایر کشور اختصاص یافت

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، کرمعلی قندالی بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری جلسه امر عشایر استان در مصاحبه با خبرنگاران ضمن بیان اینکه با توجه به خشک سالی و کمبود بارش طی سنوات اخیر می کوشیم تا سهمی بیشتر از اعتبارات متوجه آب رسانی مناطق عشایری سطح کشور گردد، ابراز داشت: بر این اساس از محل مالیات بر ارزش افزوده رقمی و تسهیلات توسعه ملی معادل 40 میلیارد تومان به طرح های آب رسانی و تأمین منابع آبی تخصیص یافته است.

40میلیارد تومان برای آب رسانی سیار به عشایر کشور اختصاص یافت

وی بابیان اینکه تاکنون 65 درصد اعتبارات آب رسانی حوزه عشایر بین استان ها توزیع گردیده است، اضافه کرد: علاوه بر این از محل تبصره شش قانون بودجه نیز 15 میلیارد تومان برای آب رسانی سیار به مناطق عشایری اختصاص یافته است که در کوشش برای جذب و توزیع آن در بین استان ها هستیم.

رئیس سازمان امور عشایری کشور بابیان اینکه با به رویش کم علوفه در مراتع روبرو هستیم، ابراز داشت: با توافق وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد برای برطرف این مشکل 400هزار تن نهاده دامی در اختیار عشایر قرار گیرد که این محموله طب سه مقطع دوماهه به استان ها ارسال می گردد.

قندالی بابیان اینکه 50 میلیارد تومان یارانه علوفه به عشایر اختصاص یافته است، توضیح داد: از این میزان 35 میلیارد تومان برای افزایش سرمایه صندوق توسعه بخش عشایری و 15 میلیارد تومان برای خرید علوفه و یاری به یارانه علوفه ای در نظر گرفته گردیده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح های عشایری 42 میلیارد تومان اعتبار در کل کشور منظور گردیده است که امیدواریم طبق برآوردها این رقم تا خاتمه امسال به 150 میلیارد تومان برسد تا بتوان با اجرای این طرح ها ضمن تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، عشایر را از بهره وری اقتصادی بهتر برخوردار کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1350

به "40میلیارد تومان برای آب رسانی سیار به عشایر کشور اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40میلیارد تومان برای آب رسانی سیار به عشایر کشور اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید