تور چین ارزان: یافته های باستان شناسی لیارسنگ بن املش در راه پکن

به گزارش مجله پریها، ایرنا/ این خبر پیرامون یافته های باستان شناسی لیارسنگ بن املش در راه پکن برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

تور چین ارزان: یافته های باستان شناسی لیارسنگ بن املش در راه پکن

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بعضی از یافته های باستان شناسی لیارسنگ بن املش به صورت امانی در اختیار موزه ملی ایران باستان قرار گرفته تا در نمایشگاه اسرار امپراطوری پارس باستان پکن به نمایش گذاشته گردد.

ولی جهانی اضافه نمود: این آثار که مربوط به دوره های اشکانی و ساسانیست به وسیله کاوشهای علمی باستان شناسی در فواصل سالهای 1395 تا 1400 درسایت باستانی لیارسنگ بن کشف شد.

وی گفت: یکی از اهداف نمایش این اشیای ارزشمند معرفی فرهنگ و تمدن و تاریخ مردمان سرزمین گیل و دیلم است که از سوی وزارتخانه میراث فرهنگی به کشور چین ارسال خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی گیلان که خود سرپرستی این کاوش را عهده دار بوده، گفت: محوطه باستانی لیارسنگ بن یکی از محوطه های باستانی ارزشمند مربوط به دوره های تاریخی است که پژوهش های باستان شناسی هدفمندی به وسیله پژوهشگران ایرانی بر آن اجرا شده است.

جهانی اضافه نمود: تا به امروز تعداد زیادی از مقاله ها و گزارش های مربوط از این مجموعه در مجلات داخلی و خارجی چاپ و منتشر شده است.

وی ادامه داد: بعلاوه بزودی نخستین موزه انسان شناسی مربوط به یافته های لیارسنگ بن با همکاری پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان به بهره برداری می رسد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4503

به "تور چین ارزان: یافته های باستان شناسی لیارسنگ بن املش در راه پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: یافته های باستان شناسی لیارسنگ بن املش در راه پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید