کارگران حمل بار در استان قزوین ساماندهی می شوند

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، رضا محمدی در مراسم افتتاح دفتر کانون کارگری و تعاونی حمل بار و اثاثیه استان قزوین که روز پنجشنبه برگزار گردید اظهارداشت: کانون انجمن های صنفی کارگری استان قزوین از سال 91 فعالیت رسمی خود را آغازکرده و سومین دوره فعالیت خود را سپری می نماید.

کارگران حمل بار در استان قزوین ساماندهی می شوند

وی اضافه کرد: در استان حدود 70 نفر کارگر اثاثیه و بار منزل شناسایی شده اند که پیش بینی می گردد حدود 200 نفر در این عرصه فعال باشند و در این میان تعدادی نیز تحصیل نموده دانشگاهی هستند.

محمدی اعلام کرد: این حرفه سخت و مشکل و حساس است زیرا باید امین مردم بود تا مسئله ای ایجاد نگردد و راه اندازی تعاونی میتواند ضمن ساماندهی دقیق افراد واقعی فعال در این عرصه از ورود افراد غیر متخصص و غیر متعهد به این کار جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: کارگران این رشته همانند سایر افراد جامعه کارگری با مسائل متعددی روبرو هستند که با تشکیل این تعاونی می توان امیدوار بود یک تعرفه منطقی و قانونی برای فعالیتها معین و اگر کسی رعایت نکرد کنترل و برخورد کرد و اگر شکایتی از سوی کارفرما یا شرکتها شد رسیدگی و حق را ادا کرد.

دبیر کانون انجمن صنفی کارگری استان قزوین یادآورشد: کوشش می کنیم پیگیر بعضی درخواست ها و مطالبات این کارگران مانند بیمه هم باشیم و برای آموزش تخصصی و دریافت کارت مهارتی اقدام کنیم.

وی گفت: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان پیشنهاد خواهیم کرد تا رشته جدیدی در این حرفه دایر گردد تا بتوان بر اساس احتیاج بازار این مهارت را آموزش داد.

در ادامه با حضور داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیروس نصیری مدیرکل تامین اجتماعی، عید علی کریمی دبیر خانه کارگر دفتر کانون کارگری و تعاونی حمل بار و اثاثیه استان قزوین افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2229

به "کارگران حمل بار در استان قزوین ساماندهی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگران حمل بار در استان قزوین ساماندهی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید