پیاده روی در معروف ترین خیابان های استانبول

به گزارش مجله پریها، استانبول بنا بر موقعیت جغرافیایی خود سهمی برابر از فرهنگ اروپایی و آسیایی برده. این جریان را می توان به صورت مشهود در سنت، آداب و رسوم، تغذیه، طراحی و دیگر مسائل مرتبط با این شهر زیبا و پر کنتراست مشاهده کرد. بنابراین اگر می خواهید یک روز سراسر لذت را در این شهر تجربه کنید قدم به خیابان های زیبای محلی آن بگذارید. در ادامه با معروف ترین خیابان های استانبول آشنا شوید...

پیاده روی در معروف ترین خیابان های استانبول

معروف ترین خیابان دراستانبول : خیابان Cezayir Sokak

این خیابان باریک و بلند که به French Street هم معروف است مملوء از ساختمان های زیبای محلی و دنج است. دو طرف خیابان را کافه ها و رستوران ها احاطه نموده اند، همین جریان جوی صمیمی و جالب به مسیر داده. اگرچه در واقع نباید انتظار داشته باشید که با یک فضای فرانسوی یا منوی غذای فرانسوی در این خیابان روبه رو شوید. همه چیز شبیه به استانبول واقعی است .موسیقی زنده و اصیل ترکی، غذاهای خوش عطر، کلاب های شبانه و هر آنچه که در نقاط دیگر استانبول با آن روبه رو می شوید، جز اینکه جو کلی این خیابان حسی قشنگ و نوستالژیک را به شما عرضه می نماید.

معروف ترین خیابان در استانبول : خیابان Soğukçeşme Street

این خیابان یکی از زیباترین منطقه ها سنتی محلی استانبول است . شما می توانید به عینه عمارت های عثمانی که متعلق به قرن 19 میلادی هستند را در فضای شهری مشاهده کنید.این عمارت های چوبی در سال 1986 بازسازی شدند و در حال حاضر به عنوان هتل هایی لوکس و مجذوب کننده مورد بهره برداری قرار گرفته اند. فضای داخلی این هتل ها به گونه ای طراحی شده که حال و هوای قرن 19 را به مسافران القاء کند.ممکن است در صورت انتخاب یکی از تورهای استانبول تراز اول در یکی از این هتل ها اقامت داشته باشید.

معروف ترین خیابان های استانبول : خیابان Küçük Hendek Street

عمده علتی که موجب معروفیت این خیابان شده برج Galata است .چراکه این خیابان برترین نقطه برای عکاسی از این برج زیبا و تاریخی است و روزانه پذیرای بسیاری از عکاسان حرفه ای و حتی مسافرین تورهای استانبول است. از جهت دیگر ساختمان های قدیمی و عمارت های کلاسیک جوی خاص و دیدنی به این خیابان داده اند که موجب جلب نظر گردشگران و جهانگرد های خارجی می گردد.

خیابان İstiklal Caddesi

این خیابان یکی از شلوغ ترین و پرتردد ترین خیابان های استانبول است که به علت تمرکز فروشگاه ها و بوتیک های خرید حجم عظیمی از مردم محلی و گردشگران را به خود جذب می نماید. می توانید در میان فروشگاه ها از برندهای بین المللی تا بوتیک های محلی را مشاهده کنید و در خلال تور استانبول گردی خود یک خرید عالی و دلچسب را هم در این خیابان تجربه کنید.

خیابان Nuruosmaniye Caddesi

از آنجا که صنایع دستی استانبول جزو مرغوب ترین های بازار است. عجیب به نظر نمی رسد که این خیابان مملوء باشد از جهانگرد های خارجی و مسافرین تورهای استانبول که برای خرید جواهرات، صنایع دستی، فرش و دیگر سوغات های این شهر راهی این خیابان شده اند. این خیابان که به بازار بزرگ منتهی می گردد به عنوان مرکز تجمع بوتیک های صنایع دستی در استانبول شناخته می گردد و بازدید از آن برای افرادی که قصد خرید ندارند هم خالی از لطف نیست.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4766

به "پیاده روی در معروف ترین خیابان های استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده روی در معروف ترین خیابان های استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید