پروتئین شیر موجب تسکین عوارض جانبی شیمی درمانی می گردد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، حس بویایی و سایر درمان های سرطان می تواند موجب نابودی جوانه های زبان و حس بویایی گردد در نتیجه فرد تحت شیمی درمانی از درک طعم و لذت بردن از غذا محروم می گردد. به مرور زمان این ناهنجاری طعم و بو می تواند موجب از بین رفتن اشتها و رفتارهای بی اشتهایی گردد و توانایی بیمار را در بهبود از بیماری تضعیف کند.

پروتئین شیر موجب تسکین عوارض جانبی شیمی درمانی می گردد

دانکن، یکی از سرپرست های تیم تحقیق، در این باره می گوید: علامت شایع در بیماران تحت شیمی درمانی، ایجاد طعم فلزی همراه با مصرف غذا یا بدون مصرف غذاست. این ناهنجاری ساعت ها، هفته ها یا حتی ماه ها بعد از درمان باقی می ماند.

در نتیجه، بیماران مبتلا به سرطان دچار بی اشتهایی، کاهش وزن، افسردگی، و سوءتغذیه می شوند و همه این ها در روند بهبود مضر هستند.

دانکن در ادامه می افزاید: تحقیق ما نشان می دهد مصرف روزانه مکمل لاکتوفرین موجب تحریک تغییراتی در الگوی پروتئین بزاق در بیماران مبتلا به سرطان می گردد. تغییراتی که ممکن است در یاری به حفظ جوانه های زبان و درک بو سودمند باشد.

محققان تاکید می نمایند مصرف روزانه مکمل رژیمی لاکتوفرین می تواند موجب کاهش ناهنجاری های طعم و بو در بسیاری از بیماران گردد، در نتیجه با لذت بردن از طعه غذایشان روند بهبودشان تسریع گردد.

محققان همچنین عنوان می نمایند مصرف مکمل لاکتوفرین می تواند موجب افزایش تجلی پروتئین های ایمنی بزاق گردد که ممکن است به کاهش فشار اکسایشی و عوارض جانبی ناشی از آن یاری کند. همچنین عفونت های دهانی نظیر برفک را هم از بین می برد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1374

به "پروتئین شیر موجب تسکین عوارض جانبی شیمی درمانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتئین شیر موجب تسکین عوارض جانبی شیمی درمانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید