سرانجام کار دختر تاریخ ساز در رقابت های شطرنج قهرمانی دنیا، 8 هزار دلار جایزه علی نسب

به گزارش مجله پریها، مبینا علی نسب که توانسته بود با صعود به دور سوم رقابت های شطرنج قهرمانی بانوان دنیا تاریخ سازی کند در دور سوم مقابل نماینده لهستان مغلوب شد.

سرانجام کار دختر تاریخ ساز در رقابت های شطرنج قهرمانی دنیا، 8 هزار دلار جایزه علی نسب

به گزارش خبرنگاران، مبینا علی نسب با ریتینگ 2236 در بازی دوم دور سوم رقابت های 2018 قهرمانی بانوان دنیا مقابل ماریا موزیچوک با ریتینگ 2545 باخت تا با کسب تنها 0.5 امتیاز از دور سوم نتواند به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها برسد.

مبینا علی نسب در رقابت های قهرمانی دنیا تاریخ ساز و شگفتی ساز شد. او توانست در دور نخست با کسب 1.5 امتیاز مقابل الیزابت پتز آلمانی به دور دوم راه یابد. این اولین صعود دختران ایران به دور دوم رقابت های قهرمانی بانوان دنیا بود. همچنین مبینا در دور دوم با کسب امتیاز کامل مقابل مونیکو سوکو استاد بزرگ لهستان به دور سوم رسید و شگفتی ساز شد. علی نسب در دور سوم مقابل ماریا موزیچوک استاد بزرگ اوکراینی با کسب 0.5 امتیاز یعنی یک تساوی و یک شکست از رسیدن به دور چهارم بازماند. علی نسب با صعود به دور سوم این رقابت ها جایزه خود را به 8000 دلار افزایش داد. جایزه حضور در دور نخست این رقابت ها (حتی در صورت حذف) 3750 دلار و جایزه حضور در دور دوم 5500 دلار بود.

مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان دنیا 2018 از 11 آبان ماه تا 2 آذر به میزبانی روسیه در شهر خانتی مانسیسک در حال برگزاری است. 64 شطرنج باز از کشورهای دنیا به صورت تک حذفی در دور نخست رقابت کردند و 32 ورزشکار به دور دوم راه یافتند. علی نسب تنها نماینده ایران در این مسابقات بود که تاریخ ساز و شگفتی ساز شد و تا دور سوم این مسابقات رقابت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 فروردین 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1805

به "سرانجام کار دختر تاریخ ساز در رقابت های شطرنج قهرمانی دنیا، 8 هزار دلار جایزه علی نسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام کار دختر تاریخ ساز در رقابت های شطرنج قهرمانی دنیا، 8 هزار دلار جایزه علی نسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید