پاناکوتای شکلاتی با گل های رز کولایی

به گزارش مجله پریها، امروز برای شما عزیزان دستور تهیه یک دسر خوشمزه و بسیار زیبا و چشم نواز را دارم. پس همراه من دست به کار بشید.

پاناکوتای شکلاتی با گل های رز کولایی

مواد لازم:

شیر 4 لیوانشکر یک لیوانپودر ژلاتین 4 قاشق غذاخوریخامه صبحانه 100 گرم شکلات تخته ای یک کف دستمواد لازم برای تهیه گل های رز کولایی:پودر ژله نوشابه ای یا کولا یک بستهبستنی وانیلی نصف لیوانآب جوش یک لیوان سر خالیطرز تهیه دسر پاناکوتای شکلاتی با گل های رز کولایی:

ابتدا پاناکوتا را آماده میکنیم. چهار لیوان شیر سرد را داخل قابلمه میریزیم و روی شعله خیلی ملایم اجاق گاز قرار میدهیم. چهار قاشق پودر ژلاتین را روی شیر میریزیم و هم نمیزنیم تا پودر ژلاتین کمی با حرارت باز گردد. بعد آرام آغاز به هم زدن میکنیم تا کل پودر ژلاتین در شیر حل گردد.

در مرحله بعد یک لیوان شکر را به شیر اضافه میکنیم و چند دقیقه هم میزنیم تا دانه های شکر در شیر حل گردد. سپس 100 گرم خامه صبحانه را اضافه میکنیم. من همواره از همان خامه های پاکت صورتی مخصوص صبحانه استفاده میکنم.

خامه را که ریختیم خوب هم میزنیم تا خامه حل بگردد. توجه کنید که نکته بسیار مهم برای تهیه دسر پاناکوتا این است که شیر و مواد نباید به مرحله جوشیدن برسد. کل این مراحل را باید در حدود ده دقیقه انجام بدهید. بعد از اینکه خامه حل شد، اجاق گاز را خاموش میکنیم و شکلات تخته ای را داخل شیر می اندازیم تا با حرارت آن کم کم آب حل گردد. هم میزنیم تا شکلات خوب اب گردد و پاناکوتای ما کاملا رنگ شکلات بگیرد. بعد پاناکوتا را صاف میکنیم و داخل قالب میریزیم و به مدت پنج ساعت داخل یخچال میگذاریم تا خوب سفت گردد.

حالا به سراغ تهیه گل های رز کولایی میرویم:

برای تهیه این گل های رز زیبا باید ژله رولی درست کنیم. اول پود ژله را با یک لیوان سرخالی آب جوش روی بخار آب جوش حل میکنیم. وقتی از حرارت افتاد بستنی وانیلی را اضافه میکنیم و فقط در حدی که بستنی باز بگردد، هم میزنیم نه بیشتر.

باید حالت دو رنگی ژله و بستنی حفظ بگردد. بعد داخل یک سینی 20 در 30 را سلفون می کشیم و ژله بستنی را روی سلفون می ریزیم و به مدت نیم ساعت داخل یخچال میگذاریم. بعد از نیم ساعت از یخچال خارج میکنیم و با چاقو برش های یک سانتی دالبری میزنیم تا موقع رول کردن لبه های آن شبیه سر گلبرگ های غنچه گردد.

کار راحتی است. فقط کافیه که به جای برش های صاف، برش های دالبوری بزنید. حالا گل های رز کولایی ما آماده ست. پاناکوتا را داخل ظرف سرو برمیگردانیم و گل های رز کولایی را به دلخواه روی پاناکوتا و اطراف آن میچینیم.

دسر زیبای شما آماده ست. نوش جان.انواع پاناکوتا: پاناکوتا در سه نوع وانیلی، زعفرانی و کاکایویی سرو میگردد. پاناکوتای وانیلی بی رنگ است که در مرحله آخر به آن وانیل اضافه میکنیم. در تهیه پاناکوتای زعفرانی هم به جای شکلات تخته ای کمی زعفران آب شده اضافه میکنیم.فواید: دسر پاناکوتا با گل های رز شکلاتی از مواد غذایی مفیدی مثل شیر و خامه تشکیل شده است؛ اما بهترین ماده تشکیل دهنده این دسر پودر ژلاتین و ژله است. شاید تعجب کنید اگر بدانید که ژلاتین اساساً از پروتئین ساخته شده است. استخوان و غضروف و پوست جانور جوشانده میگردد و کلاژن آن عصاره گیری میگردد. کلاژن پروتئین رشته دار یا فیبری است که عضلات، استخوان ها و پوست جانداران را به هم مرتبط میکند.

ژلاتین حاوی اسید آمینه های گوناگونی است. اسید های آمینه ترکیباتی هستند که پروتئین میسازند؛ اما بیشتر افراد احتیاج دارند تا اسید های آمینه بیشتری از راه تغذیه دریافت نمایند. اسید های آمینه موجود در این ماده هم معمولا در استخوان ها و ارگان های یک سری از جانداران خاص پیدا میگردد.پاناکوتا نوعی دسر ایتالیاییست.

منبع: فرادید

منبع: زندگی امروز
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2187

به "پاناکوتای شکلاتی با گل های رز کولایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاناکوتای شکلاتی با گل های رز کولایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید