تور هلند ارزان: ویژگی های سویه متفاوت اچ آی وی که در هلند شناسایی شد

به گزارش مجله پریها، متخصصان علوم پزشکی دانشگاه آکسفورد در انگلیس اعلام کردند که یک سویه خطرناک تر از ویروس اچ ای وی (عامل بیماری ایدز) را در هلند کشف نموده اند که دهه ها در کمین بوده، هرچند به علت اثربخشی درمان های مدرن، علتی برای هشدار خطر آن وجود ندارد.

تور هلند ارزان: ویژگی های سویه متفاوت اچ آی وی که در هلند شناسایی شد

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

به گزارش خبرنگاران، نتیجه تجزیه و تحلیل این متخصصان نشان می دهد بیماران مبتلا به این سویه که آنها آن را وی بی می نامند در خون خود، سطح آلودگی ویروسی 3.5 تا 5.5 برابر بیشتر از افراد آلوده به انواع دیگر داشتند و بعلاوه سیستم ایمنی بدن آنها بسیار سریع تر ضعیف می گردد.

با این حال این مطالعه بعلاوه نشان داد که افراد مبتلا به سویه وی بی پس از آغاز درمان، بهبود یافته و بقای سیستم ایمنی مشابهی با افراد مبتلا به سایر سویه های ویروس اچ آی وی دارند.

کریس وایمانت، اپیدمیولوژیست آکسفورد و نویسنده اصلی این مقاله در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: در حال حاضر هیچ دلیلی برای هشدار در خصوص این سویه نو ویروس وجود ندارد.

به گفته متخصصان، این سویه احتمالا در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 در هلند به وجود آمده و شایع شده اما در حدود سال 2010 فروکش نموده است.

از آنجایی که به نظر می رسد مداخلات درمانی مدرن روی این سویه هم جواب می دهد، تیم تحقیقاتی معتقد است که درمان گسترده اچ آی وی در هلند مانع تکامل ویروس شده است. البته تشخیص زودهنگام و درمان آن بسیار مهم است.

بعلاوه کریستف فریزر، یکی دیگر از نویسندگان این مقاله گفت: یافته های ما مؤید اهمیت دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت است که می گوید افراد در معرض خطر ابتلا به اچ آی وی باید به آزمایش های منظم برای تشخیص زودهنگام و در پی آن درمان فوری دسترسی داشته باشند.

به گزارش یورونیوز، ویروس اچ آی وی دائماً در حال تغییر است به طوری که در بدن هر فرد مبتلا، یک سویه نو با اندکی تفاوت پیدا می گردد. سویه وی بی نیز تا به امروز بیش از 500 جهش داشته است.

متخصصان بعلاوه می گویند هنوز درنیافته اند که کدام جهش ژنتیکی در نوع وی بی باعث بیماری زایی آن شده است اما امیدوارند مطالعات آینده بتوانند این کار را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4573

به "تور هلند ارزان: ویژگی های سویه متفاوت اچ آی وی که در هلند شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: ویژگی های سویه متفاوت اچ آی وی که در هلند شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید