ولوو با پرت کردن خودرو از ارتفاع 30 متری شرایط تصادف شدید را بازسازی کرد

به گزارش مجله پریها، ولوو می داند که چگونه توجه را به سمت ایمنی محصولات خود جلب کند. در آخرین نمونه، این خودروساز مجموعه ای از آزمایش های گوناگون تصادف را بر روی 10 خودروی جدید خود انجام داده است که شامل سقوط از 30 متری هم می گردد.

ولوو با پرت کردن خودرو از ارتفاع 30 متری شرایط تصادف شدید را بازسازی کرد

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

برخلاف تست های آزمایشگاهی کنترل شده با دوربین های پرسرعت و آدمک، آزمایش های اخیر ولوو (Volvo) شامل یک جرثقیل و دوربین می گردد، زیرا دیدن مستقیم سقوط یک خودرو از ارتفاع 30 متری احتمالا خیلی مطلوب نیست.

  • آزمون ایمنی خودروها چگونه انجام می گردد؟

این آزمایش های غیرمعمول ولوو فقط نمایشی نبود بلکه با مشارکت امدادگران در سوئد انجام شد تا علاوه بر آنالیز شرایط خودرو، درباره نجات افراد از یک وسیله نقلیه به شدت آسیب دیده و در کمترین زمان ممکن هم اطلاعات بیشتری کسب گردد.

ولوو در این زمینه گفت: انداختن وسایل نقلیه به مهندسان اجازه می دهد تا شدیدترین تصادفات را که کاملا فراتر از چیزی است که در آزمایش تصادف معمولی شبیه سازی می گردد، بازسازی نمایند.

طبق اعلام ولوو با وجود عمودی بودن سقوط خودروها، این آزمایش ها همچنین داده های خوبی برای درک چگونگی آسیب دیدن وسایل نقلیه در تصادفات شدید تک خودرو، تصادفاتی که خودروی سواری با سرعت بسیار بالا به یک کامیون برخورد می نماید، یا تصادفاتی که یک ماشین به شدت از کنار ضربه می خورد، فراهم می نماید.

از سوی دیگر ولوو خرد کردن این خودروهای مدرن را در جهت آموزش امدادگران سودمند می داند زیرا به گفته این خودروساز امدادگرانی که ابزارهای خود را بر روی خودروهای فرسوده آزمایش می نمایند، ممکن است بهترین روش های نجات را یاد نگیرند. حتی با وجود اینکه میانگین سنی خودروها در آمریکا 12 سال است، مدل های قدیمی باز هم نمی توانند کاملا نماینده وسایل نقلیه ای باشند که ممکن است در تصادفات امروز آسیب ببینند. به عبارت دیگر، امدادگران ابتدا باید درک درستی از تفاوت بین شیوه نجات افراد از خودروهای گوناگون داشته باشند.

آزمایش های سقوط راهی برای شبیه سازی تصادفات شرایط شدید است که سرنشینان وسیله نقلیه در شرایطی کاملا نامطلوب قرار می گیرند و برای باز کردن هرچه سریع تر فلز تغییر شکل شافته خودرو، نباید هیچ زمانی تلف گردد. درک بهتر این شرایط می تواند در ساعت طلایی که برای نجات و رساندن سرنشینان از محل حادثه به بیمارستان حیاتی است، دقایق بیشتری را فراهم کند.

ولوو اعلام نموده که تمام نتایج و داده های این آزمایش های سقوط خودرو از ارتفاع 30 متری و هر آنچه که از آن آموخته را به همراه آزمایش هایی که امدادگران با استفاده از ابزارهای خود در محل انجام داده اند، در گزارشی ارائه خواهد نمود که به صورت رایگان در اختیار دیگر نیروهای امداد و نجات قرار می گیرد تا نیازی به تکرار چنین آزمایشی نباشد، تا زمانی که دیگران احتمالا با دلایل خود مشابه آن را انجام دهند.

  • استفاده ولوو از فناوری ویمو برای ساخت تاکسی های خودران الکتریکی

عکس ها: سقوط عمدی خودروهای ولوو از ارتفاع 30 متری

Credit: Volvo

منبع: Car and Driver

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3749

به "ولوو با پرت کردن خودرو از ارتفاع 30 متری شرایط تصادف شدید را بازسازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولوو با پرت کردن خودرو از ارتفاع 30 متری شرایط تصادف شدید را بازسازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید