ورود هشتمین قطار تجاری چین از حوزه ریلی اینچه برون گلستان

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2، محمد رضا قربانی اظهار کرد: هشتمین قطار کانتینری چین از طریق خط ریلی ایران - ترکمنستان - قزاقستان از طریق کریدور ریلی اینچه برون استان گلستان وارد شد.

ورود هشتمین قطار تجاری چین از حوزه ریلی اینچه برون گلستان

وی افزود: این قطار با 50 کانتینر حامل کک نفتی وارد حوزه ریلی این ناحیه شد و بعد از انجام مراحل اداری گمرکی، از طریق خط ریلی شمال کشور به مقصد اراک حمل می شود.

قربانی اضافه کرد : براساس مذاکره مدیران ارشد راه آهن دو کشور، بیش از این هفت قطار از چین به صورت ترانزیت بوسیله کریدور ریلی اینچه برون وارد ایران و به مناطق دیگر کشور اعزام شدند.

وی گفت: قطارهای کانتینری کشور چین با طی حدود مسافت 10 هزار کیلومتری کریدور بین المللی کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان در مرز اینچه برون به خاک ایران وارد و سپس به دیگر نقاط ایران و یا دیگر کشورها ادامه مسیر می دهند.

قربانی ادامه داد: پیش از این قطارهای تجاری چین از طریق مرز سرخس واقع در خراسان وارد کشور می شدند که کریدور بین المللی اینچه برون استان گلستان هم برای ورود قطارهای چین به ایران یکی از نزدیک ترین و مناسب ترین حوزه ریلی است که این روند مراودات و ورود قطار چین به ایران ادامه دارد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 افزود: هزینه کمتر و سرعت بیشتر در حمل بار از مزایای خط ریلی اینچه برون استان گلستان برای تجار و بازرگانان است.

لازم به ذکر است که راه آهن شمال شرق یکی از خطوط مهم شبکه ریلی کشور محسوب می شود، این مسیر برای انتقال بارهای کشورهای CIS (کشورهای مستقل مشترک المنافع) از لحاظ مسافت نسبت به دیگر کریدورهای موجود کشور، کوتاه تر و ارزان تر است.

آذر ماه سال 1393 راه آهن ترانزیتی ایران (اینچه برون) - ترکمنستان - قزاقستان با حضور روسای جمهوری سه کشور بهره برداری شد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 26 مرداد 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 266

به "ورود هشتمین قطار تجاری چین از حوزه ریلی اینچه برون گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود هشتمین قطار تجاری چین از حوزه ریلی اینچه برون گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید