واکنش آمریکا به رد درخواست استرداد آسانژ از سوی انگلیس

به گزارش مجله پریها، آمریکا اعلام نمود، به کوشش هایش برای استرداد موسس ویکی لیکس پس از رد درخواست واشنگتن از سوی دادگاهی در انگلیس ادامه می دهد.

واکنش آمریکا به رد درخواست استرداد آسانژ از سوی انگلیس

به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادگاه مرکزی کیفری انگلیس حکم کرد که جولیان آسانژ، موسس وبسایت ویکی لیکس را نمی توان به خاطر نگرانی از شرایط روانی وی به آمریکا مسترد کرد. وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام نموده که این حکم را به چالش می کشد و به دنبال تجدیدنظر این حکم در دادگاه عالی لندن است.

مارک ریموندی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای بیان کرد: با وجود آنکه از حکم دادگاه انگلیسی به شدت ناراضی هستیم، اما از این بابت هم خرسندیم که آمریکا از پس هر فرایند حقوقی برآمده است.

وی ادامه داد: دادگاه با وجود آنکه درخواست استرداد ما را رد نموده اما اظهارات آسانژ را درباره پفراینده سازی با انگیزه سیاسی علیه خود را نیز رد نموده است. ما به دنبال استرداد آسانژ به آمریکا هستیم.

اگر موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس به آمریکا مسترد گردد، با اتهاماتی مبنی بر نقض قانون جاسوسی از جمله هک کامپیوترهای دولتی آمریکا و 17 فقره جرم دیگر مرتبط با این قانون روبروست و احتمالا با 175 سال حبس روبرو خواهد شد.

آمریکا، آسانژ را به جاسوسی پس از آن متهم کرد که وبسایت ویکی لیکس صدها هزار مورد پفراینده و صفحات اسناد محرمانه دولتی از جمله پفراینده های محرمانه دیپلماتیک و سوابق نظامی را منتشر کرد.

بسیاری از آنها مربوط به حمله هوایی 2007 آمریکا در عراق است که به کشته شدن ده ها غیرنظامی از جمله دو کارمند خبرگزاری رویترز منجر شد.

آسانژ از بیم استرداد به سفار اکوادور در لندن پناه برد و بیش از هفت سال تا 2019 در ساختمان این سفارت بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3931

به "واکنش آمریکا به رد درخواست استرداد آسانژ از سوی انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا به رد درخواست استرداد آسانژ از سوی انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید