واکسیناسیون بالغین مغفول مانده است، راهکارکاهش آماربیماری های مزمن

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران،دکتر محمد رضا صالحی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم رونمایی از کتاب دستورالعمل واکسیوناسیون بالغین اظهارداشت: هرساله بسیاری از افراد بالغ در سراسر جهان به علت بیماری های عفونی در بیمارستان ها بستری می شوند که تعداد زیادی از این موارد ناشی از عفونت هایی بوده که از طریق واکسن قابل پیشگیری است.

واکسیناسیون بالغین مغفول مانده است، راهکارکاهش آماربیماری های مزمن

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون بالغین در کشور کمتر مورد توجه پزشکان و درمانگران قرار گرفته است، گفت: بسیاری از عفونت های مهلک مانند عفونت های مهاجم پنوموکوکی و مننگوکوکی که سالیانه بار قابل توجهی را بر سیستم های بهداشتی و درمانی کشورها تحمیل می نمایند با واکسن قابل پیشگیری است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: هر ساله افراد بالغ زیادی در جهان به علت بیماری های مزمن، بدخیمی ها و یا دریافت داروهای سرکوب گر ایمنی مستعد عفونت های مختلفی بوده که قابل پیشگیری از طریق واکسن هستند.

وی با اشاره به اینکه مراکز علمی پیشرفته جهان برنامه واکسیناسیون برای بالغین تدوین نموده اند، گفت: در کشور ما نیز به همت گروه بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی تهران، کتاب دستورالعمل واکسیناسیون بالغین امروز رونمایی و به صورت رایگان در اختیار پزشکان قرار می گیرد.

صالحی گفت: هرچند که وزارت بهداشت کوشش نموده برنامه هایی در این راستا داشته باشد ولی واکسیناسیون بالغین در کشور ما تا کنون مغفول مانده و این امید می رود که در آینده ای نه چندان دور برنامه واکسیناسیون بالغین به صورت جامع اجرایی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1715

به "واکسیناسیون بالغین مغفول مانده است، راهکارکاهش آماربیماری های مزمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون بالغین مغفول مانده است، راهکارکاهش آماربیماری های مزمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید