هولمز و واتسون؛ فیلمی که هیچکس دوستش ندارد

به گزارش مجله پریها، این روزها در رسانه های سینمایی از فیلم هولمز و واتسون (Holmes & Watson) زیاد می شنویم. فیلمی به کارگردانی ایتان کوئن که در واقع بخاطر بد بودن زیاد از حدش مورد توجه قرار گرفته.

هولمز و واتسون؛ فیلمی که هیچکس دوستش ندارد

هولمز و واتسون یک کمدی معمایی است و در حالی که ویل فرل در آن نقش شرلوک هولمز را به عهده دارد، جان سی ریلی نقش دکتر واتسون را ایفا می نماید. طرح داستانی فیلم، شرلوک هولمز و تحقیقاتش را دنبال می نماید. تحقیقاتی که در کاخ باکینگهام انجام می گردد و به حل کردن معمای یک تهدید در اقامتگاه خانواده سلطنتی مربوط است.

اما هولمز و واتسون در میان فیلم هایی واقع شده است که این روزها بیشتر بابت شکست شان مورد توجه قرار گرفته اند. این فیلم سینمایی با بودجه 42 میلیون دلاری ساخته گردیده اما در افتتاحیه اش بیش از 9 میلیون دلار نفروخته است. حتی گزارش گردیده تعدادی از تماشاگران در اواسط فیلم سالن را ترک نموده اند.

در یک تحلیل کلی تر بعضی رسانه ها اشاره نموده اند که شکست فیلم هایی چون هولمز و واتسون، سوای بی کیفیت بودن شان از نظر سینمایی به این نکته نیز مربوط است که سلیقه مخاطبان بویژه در آمریکا تغییراتی داشته و این روزها فیلم های کمدی از نظر تجاری توان رقابت با فیلم های دیگر را ندارند.

وضعیت هولمز و واتسون در میان منتقدان هم بهتر از استقبال مردمی نیست. فیلم در وبسایت متاکریتیک نمره متای 24 را بدست آورده است؛ نمره ای که از 9 نقد میانه و 11 نقد منفی به دست آمده. این فیلم هیچ نقد مثبتی ندارد.

همچنین آنالیز نتایج وبسایت راتن تومیتوز نشان می دهد تنها 9 درصد از منتقدان فیلم را دوست داشتند در حالی که 91 درصد آن را نپسندیده اند. درصد یک رقمی فیلم در راتن تومیتوز خود باعث شوخی های رسانه ای زیادی هم گردیده و خیلی ها درباره اینکه فیلم می تواند عاقبت دو رقمی گردد یا نه در حال مسخره کردن آن هستند.

شاید نظر دیوید فیر منتقد رولینگ استون تا حد زیادی بیانگر دیدگاه منتقدان باشد. فیر می گوید: فیلم به حدی بی مزه است که مطمئن نیستیم قانونا بگردد نام کمدی را روی آن گذاشت.

نهایتا با توجه به شرایط وخیم فیلم، سونی که پخش کننده فیلم است کوشش نموده آن را به نت فلیکس بفروشد تا شاید از این طریق بتواند بخشی از شکست فیلم را جبران کرد. اما این اتفاق هم رخ نداده و ظاهرا نت فلیکس این پیشنهاد را رد نموده است. این نکته زمانی مهم تر می گردد که بدانیم در لیست گسترده خرید نت فلیکس معمولا برخی فیلم های ضعیف هم جا دارند اما ظاهرا نت فلیکس هم حاضر نگردیده به هولمز و واتسون روی خوش نشان دهد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1155

به "هولمز و واتسون؛ فیلمی که هیچکس دوستش ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هولمز و واتسون؛ فیلمی که هیچکس دوستش ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید