هوش مصنوعی 72 سیگنال فضایی مرموز کشف کرد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندپندنت، یک سیستم هوش مصنوعی نوین برای رصد چند سیگنال مرموز از اعماق فضا استفاده گردیده است.

هوش مصنوعی 72 سیگنال فضایی مرموز کشف کرد

طبق اعلام محققان برنامه Breakthrough Listen، این سیستم 72 سیگنال رادیویی سریع را رصد نموده که قبلا کشف نگردیده بودند. این سیگنال ها از کهکشان های دور منتشر می شوند. برنامه Breakthrough Listen برای جستجو نشانه های حیات در نقاط دیگر جهان ارائه گردیده است.

تا مدت ها تصور می شد FRB ها یکی از مرموزترین پدیده های جهان باشند. آنها در حقیقت امواج رادیویی بسیار قدرتمند و قابل رصد در زمین هستند.

دانشمندان نمی دانند چه عاملی این سیگنال ها را به وجود آورده است. همچنین رصد آنها نیز کار بسیار مشکلی است و فقط تعداد بسیاراندکی از آنها ردیابی گردیده اند.

به هرحال دانشمندان به وسیله سیستم هوش مصنوعی توانسته اند 72 سیگنال را رصد نمایند که از یک نقطه منتشر گردیده اند. سیستم مذکور اطلاعات موجود را اسکن و سیگنال هایی را رصد کرد که قبلا مشاهده نگردیده بودند.

سیستم هوش مصنوعی بیش از 400 ترابایت اطلاعاتی را آنالیز نموده که قبلا جمع آوری گردیده بودند. ویژگی های سیگنال ها به این سیستم آموزش داده شد و در مرحله بعد آنها اطلاعات را رصد کردند و با سرعتی بیشتر از انسان توانستند سیگنال ها را ردیابی نمایند.

این سیگنال ها فقط از یک منبع ارسال می شوند. البته این منبع قبلا نیز سیگنال هایی ارسال نموده است. به این ترتیب دانشمندان این نقطه را رصد می نمایند تا دانش بیشتری از سیگنال ها به دست بیاورند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 404

به "هوش مصنوعی 72 سیگنال فضایی مرموز کشف کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "هوش مصنوعی 72 سیگنال فضایی مرموز کشف کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی 72 سیگنال فضایی مرموز کشف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید