هدست واقعیت مجازی اپل برای کار کردن باید به آیفون وصل گردد

به گزارش مجله پریها، طبق گزارش سایت The Information، هدست واقعیت افزوده و مجازی اپل برای انجام پردازش های سنگین باید به آیفون یا یکی دیگر از گجت های قدرتمند اپل وصل گردد. گفته می گردد اپل در حال توسعه یک چیپست مخصوص برای این هدست است که از بعضی توانایی های موجود در دیگر چیپست های این شرکت بهره نمی برد.

هدست واقعیت مجازی اپل برای کار کردن باید به آیفون وصل گردد

در حالی که ظاهرا این تراشه فاقد موتور عصبی است، اما در زمینه ارسال و دریافت داده ها و فشرده سازی ویدیوها عملکرد بهتری نسبت به چیپست های مرسوم دارد. منابع مطلع گفته اند که طراحی این چیپست به گونه ای است که عمر باتری را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد و حذف بخش های مختلف تراشه و استفاده از دیگر گجت ها برای پردازش های سنگین هم در راستای همین هدف انجام شده است.

برای گجت های پوشیدنی، مانند ساعت یا هدست ها، همواره بین عمر باتری و عملکرد تعادل ظریفی وجود دارد. اولین اپل واچ برای انجام بسیاری از کارها به آیفون متکی بود ولی در ادامه اپل تراشه این ساعت را به مقدار ای قدرتمند کرد که احتیاج این ساعت به آیفون را تا حد زیادی کاهش داد.

باید خاطرنشان کنیم در سال 2020 بلومبرگ گزارش داد که مدل های اولیه هدست اپل به یک دستگاه جداگانه متکی بوده اند ولی جانی آیو با این ایده مخالفت نموده و در نهایت تیم کوک هم نظر او را پذیرفته است. حالا اگرچه جانی آیو دیگر طراح ارشد محصولات اپل نیست، اما از طرف دیگر اپل هم به سمت استفاده از دستگاه اختصاصی جداگانه حرکت نخواهد نمود. گفته می گردد درون این هدست پردازنده و پردازنده گرافیکی تعبیه شده و با توجه به امکان اتصال به دیگر گجت های این شرکت، کاربران برای استفاده از آن با چالش های کمتری روبرو خواهند شد.

در این گزارش آمده که هدست واقعیت افزوده و مجازی اپل دارای سنسور تصویر بسیار بزرگی است که فراوری آن هم کار ساده ای محسوب نمی گردد. این سنسور پیشرفته برای اپلیکیشن های واقعیت افزوده نقش مهمی را ایفا خواهد نمود. این هدست هم برای واقعیت افزوده و هم برای واقعیت مجازی استفاده خواهد شد و به همین دلیل کیفیت تصاویر و ویدیوهای ثبت شده از محیط اطراف کاربر نقش مهمی ایفا خواهد نمود.

طی چند سال گذشته گزارش های زیادی در خصوص هدست اپل منتشر شده است. مینگ-چی کو گفته که اولین هدست اپل در سال 2022 از راه می رسد ولی در گزارش The Information آمده که فراوری انبوه چیپست مربوط به این هدست حداقل یک سال دیگر شروع خواهد شد. این یعنی در برترین حالت شاید اواخر 2022 شاهد معرفی این هدست باشیم.

طبق این گزارش، شاید در سال 2023 عینک مجذوب کننده و پیشرفته اپل راهی بازار گردد ولی مینگ-چی کو پیش بینی نموده که این عینک سال 2025 به دست کاربران می رسد. برخلاف هدست اپل که در زمینه واقعیت افزوده و مجازی مورد استفاده قرار می گیرد، عینک اپل مختص واقعیت افزوده خواهد بود.

تیم کوک طی چند سال گذشته بارها در خصوص پتانسیل های واقعیت افزوده صحبت نموده است. اما به غیر از این صحبت های کلی، هنوز معین نیست که هدست ها و عینک های اپل چه قابلیت هایی را ارائه خواهند کرد. به همین دلیل باید ببینیم محصولاتی که برای پردازش های اصلی به گجت های دیگر متکی هستند، آیا با استقبال گسترده کاربران روبرو می شوند یا نه.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4345

به "هدست واقعیت مجازی اپل برای کار کردن باید به آیفون وصل گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "هدست واقعیت مجازی اپل برای کار کردن باید به آیفون وصل گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدست واقعیت مجازی اپل برای کار کردن باید به آیفون وصل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید