نصیری در مراسم اهدای مدال ها برای موزه ملی ورزش: آنقدر دیر شد که همه مدالهایم را دزیدند

به گزارش مجله پریها، متاسفم که چیزی برای اهدا ندارم. این موزه دیر راه اندازی شد و در این سالها تمام مدال ها و یادگاری های من دزدیده شده است.

نصیری در مراسم اهدای مدال ها برای موزه ملی ورزش: آنقدر دیر شد که همه مدالهایم را دزیدند

دومین مرحله از اهدای مدال ها و یادگاری های افتخارآفرینان ورزش به موزه ملی ورزش برگزار گردید با این تفاوت که وزارت ورزش میزبان قهرمانان دیروز بود تا یادگاری هایشان را به امانت به موزه ملی ورزش بسپارند. این نشست بعد از ستاد عالی ورزش ترتیب داده شده بود تا در حضور مسوولان کمیته و وزارت، تعدادی از یادگاری ها گرفته گردد. لیلا رجبی، محمد نصیری، علی مرادی، محسن بیرانوند، رامین طباطبایی (به نمایندگی از بسکتبال)، ذهتاب و علیرضا رضایی، میهمانان ویژه این مراسم بودند که هر کدام بهانه ای برای حضور داشتند. مرادی مدالش در جوانان آسیا را اهدا کرد و بیرانوند طلایش در 2003 آسیا. رامین طباطبایی یادبودی که نشان دهنده قهرمانی ایران در آسیا و صعودش تیم ملی به المپیک 2008 پکن بود را کنار یکی دو نشان دیگر اهدا کرد تا نوبت رسید به ذهتاب. داور موسپیده نموده وزنه برداری که در سن 16 سالگی برای حضور در المپیک 1948 لندن کوشش نموده؛ اگرچه در رکوردگیری دوم شده و نتوانسته المپیک را تجربه کند. او که بعد از این ماجرا برای ادامه تحصیل به آلمان رفته، سالهاست که از داوران برجسته وزنه برداری است و به همین خاطر نشانی از فدراسیون دنیای دریافت نموده که این نشان را به موزه ملی اهدا کرد. بعد از او نوبت به علیرضا رضایی رسید که در اصل یادگاری از غلامرضا تختی که در انبار فدراسیون کشتی بوده را همراه خود آورد. شلوار پهلوانی دنیا پهلوان که بیش از نیم قرن در انبار بوده. کنار این یادگاری ارزشمند، گواهی حضور تختی در المپیک 1964 و همچنین نامه ای که رییس وقت فدراسیون دنیای کشتی در وصف شایستگی های تختی برای فدراسیون کشتی ارسال نموده بود، نیز به یادگاری های بجامانده از دنیا پهلوان اضاف شد. بعد از این نوبت به نصیری رسید که با حسی متفاوت از مدال هایی گفت که دزدیده شده است: متاسفم که چیزی برای اهدا ندارم. این موزه دیر راه اندازی شد و در این سالها تمام مدال ها و یادگاری های من دزدیده شده است. فقط یکی از مدالهایم را یک مهندس ایرانی در آلمان پیدا نموده بود که به مبلغ 15 میلیون تومان خرید و به من برگرداند. من هم برای اینکه بار دیگر گم نگردد، آن مدال را به موزه IOC در سوییس اهدا کردم. بنابراین شرمسار ام که چیزی ندارم تا اهدا کنم. در اینجا وزیر ورزش گفت که خودت ارزشمندی که نصیری با خنده گفت: قابل ندارم.

لیلا رجبی، قهرمان دیگری است که مدالش را اهدا کرد. اولین ورزشکار بین بانوان که راهی سئول شد تا تنها مدال بانوان دوومیدانی در بازی های آسیایی که توسط او در اینچئون به دست آمد را به موزه ورزش تقدیم کند. لیلا با ابراز خوشحالی از این اتفاق، به خاطر حفظ و نگهداری یادگاری های ورزشکاران و دیده شدنشان تقدیر کرد.

در سرانجام هم بعد از اهدا نشان ها و دریافت عکس یادگاری، وزیر ورزش مواردی را بیان کرد و گفت: امیدواریم تا پیش از سرانجام سال با کار شبانه روزی که در حال اجرا است، فاز نخست به طور کامل افتتاح گردد. فاز دوم هم به زودی در همین مکان افتتاح می گردد.

4،230

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2297

به "نصیری در مراسم اهدای مدال ها برای موزه ملی ورزش: آنقدر دیر شد که همه مدالهایم را دزیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصیری در مراسم اهدای مدال ها برای موزه ملی ورزش: آنقدر دیر شد که همه مدالهایم را دزیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید