نسخه تازه از حکومت وحدت ملی؛ تیم های عبدالله و اشرف غنی وارد مذاکره شدند

به گزارش مجله پریها، معاون اول تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی گفت که تیم های انتخاباتی عبدالله و اشرف غنی با پادرمیانی نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان وارد مذاکره شده اند.

نسخه تازه از حکومت وحدت ملی؛ تیم های عبدالله و اشرف غنی وارد مذاکره شدند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پس از آن که کمیسیون انتخابات افغانستان در 29 بهمن ماه سالجاری اشرف غنی را پیروز انتخابات افغانستان خاطرنشان کرد، تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله گفت که نتیجه تقلبی انتخابات را نمی پذیرد.

این تیم انتخاباتی، عبدالله را براساس آرای شفاف و بیومتریک پیروز انتخابات دانست و با انتصاب چند والی جدید ایجاد حکومت موازی را کلید زد.

اشرف غنی و عبدالله سال در انتخابات گذشته ریاست جمهوری افغانستان نیز با مشکل روبرو شدند و در نتیجه جان کری وزیرخارجه وقت آمریکا طرح حکومت وحدت ملی را ارائه کرد.

با این حال، نتایج نهایی انتخابات افغانستان در آستانه دوره کاهش خشونت ها بر اساس توافق طالبان و آمریکا، اعلام شد و زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز در روزهای گذشته برای میانجیگیری با مقامات و سیاسیون این کشور ملاقات و گفت وگو نموده است.

عنایت الله بابر فرهمند معاون اول تیم انتخاباتی عبدالله اطلاع داد که گفت وگوهای تیم های انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی و ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله با میانجیگری خلیل زاد در آستانه امضای توافقنامه طالبان-آمریکا شروع شده است.

این عضو ارشد تیم ثبات و همگرایی امروز در توییترش نوشت که تعویق مراسم تحلیف و توقف مشخص والی از سوی این تیم انتخاباتی پذیرفته شده است.

وی گفت که صلح یکی از اولویت های برنامه انتخاباتی ثبات و همگرایی است اما برای دفاع از آرای پاک ملت متعهد هستند.

قرار بود مراسم تحلیف اشرف غنی روز امروز پنجشنبه برگزار گردد اما در پی درخواست نماینده ویژه آمریکا، این مراسم تا 19 اسفند ماه به تعویق افتاده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3247

به "نسخه تازه از حکومت وحدت ملی؛ تیم های عبدالله و اشرف غنی وارد مذاکره شدند" امتیاز دهید

1 کاربر به "نسخه تازه از حکومت وحدت ملی؛ تیم های عبدالله و اشرف غنی وارد مذاکره شدند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه تازه از حکومت وحدت ملی؛ تیم های عبدالله و اشرف غنی وارد مذاکره شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید